گروه بورس- هدیه لطفی: سرانجام پس از 8 روز رقابت برای تصاحب بلوک کالای پتروشیمی، هر سهم این شرکت با 37 درصد رشد و به قیمت هر سهم 53 هزار و 310 ریال فروخته شد.

بلوک ۱۰۰ درصدی سهام کنترلی شرکت کالای پتروشیمی معادل ۴ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۹۹۵ سهم با قیمت پایه ۳۸ هزار و ۹۳۷ ریال چهارشنبه ۲۴ آبان در بازار سوم عرضه شده بود که پس از ۸روز رقابت و رشد ۳۷درصدی در نهایت هر سهم به قیمت پایه ۵۳هزارو ۳۱۰ ریال فروخته شد. این معامله ارزشی معادل ۲۶۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کسب کرد.
این در حالی است که در بازار دیروز 65 میلیون اوراق بهادار در 6هزارو 651 نوبت به ارزش 376 میلیارد ریال معامله شد.
در این میان بیشترین حجم معاملات را ذوب‌آهن اصفهان با خرید و فروش ۱/۲۳ میلیون سهم به خود اختصاص داد. در ابتدای معاملات دیروز صف خریدی برای «ذوب» تشکیل شد که پس از معاملات پرحجم، این نماد به تعادل رسید و در نهایت ارزشی معادل ۶/۶۹ میلیارد ریال را کسب کرد و هر سهم آن با رشد ۳/۲ درصد به قیمت سه هزار و یک ریال رسید.
در همین حال، بیمه آرمان نیز از دیگر نمادهایی بود که با استقبال زیاد سهامداران روبه‌رو شد، به طوری که 5/29 میلیون سهم آن به ارزش 7/45 میلیارد ریال خرید و فروش شد.
اما در بازار ابزارهای نوین مالی نیز بیشترین حجم معاملات را اوراق گواهی سپرده انصار با جابه‌جا‌یی ۵۲هزار و ۶۶۵ برگه داشت. همچنین در این بازار ۵۰هزار اوراق مشارکت مجد، ۳۹ هزار و ۳۵۰ برگه اجاره مپنا، ۲۶هزار و ۶۳۰ برگه مشارکت نارنجستان و ۲۲هزار و ۴۴۰ برگه اجاره مسکن نیز خرید و فروش شد.
قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز در این روز با رشد کم در مرز 59 هزار تومان مبادله شد.
در مجموع روز گذشته ۷۳ نماد در بازار فرابورس جابه‌جا شد که در این میان ۲۳ نماد با نوسان مثبت، ۲۷ نماد با نوسان منفی و ۲۳ نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند.