سنا- رییس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سود قطعی اوراق مشارکت شرکت رایان سایپا ۵/۰ درصد بیشتر از نرخ سود علی‌الحساب سالانه (۱۸درصد) محاسبه و توسط امین اوراق تایید شد. مهسا رادفر با بیان این مطلب افزود: شرکت رایان سایپا اولین شرکتی بود که پس از تصویب قانون بازار اوراق‌بهادار، با مجوز سازمان بورس و اوراق‌بهادار اقدام به انتشار اوراق مشارکت کرد. اوراق مشارکت شرکت رایان سایپا به منظور تامین بخشی از منابع سرمایه‌ای مورد نیاز جهت فروش ۲۲ هزار و ۸۵۷ دستگاه خودروی سواری پراید به مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال با نرخ سود علی‌الحساب ۱۸ درصد به مدت سه سال و با مواعد پرداخت سود سه ماهه در تاریخ ۱۴/۱۰/۸۷ منتشر شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به سررسید اوراق مذکور در تاریخ ۱۴/۱۰/۹۰ و در رعایت ماده ۱۳ آیین نامه اجرایی قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت (مصوب ۱۸/۰۵/۷۷ هیات وزیران)، گزارش مربوط به میزان سود قطعی قابل پرداخت به دارندگان اوراق، پس از خاتمه اجرای طرح، پس از تایید توسط امین طرح (سازمان حسابرسی) به سازمان بورس ارسال شده است.

وی ادامه داد: براساس گزارش امین، سود سهم دارندگان اوراق مشارکت به مبلغ ۲۲۲.۴۶۹ میلیون ریال (نرخ ۵/۱۸ درصد در سال) شده، که از این بابت مبلغ ۲۱۶ میلیارد ریال (نرخ ۱۸ درصد در سال) به دارندگان اوراق پرداخت شده است. رادفر گفت: براساس ماده ۱۵ آیین‌نامه اجرایی قانون نحوه اوراق مشارکت، مهلت پرداخت مابه‌التفاوت سود قطعی و سودهای علی‌الحساب پرداخت‌شده، حداکثر شش ماه پس از سررسید نهایی ‌اوراق خواهد بود که به دارندگان نهایی اوراق در سررسید تعلق می‌گیرد.