گروه بورس- اعظم شریفی: بهترین بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری طی هفته گذشته به سطح اندک ۳/۰ درصد رسید.

به گزارش خبرنگار ما، طی هفته کاری منتهی به ۳۱‌خردادماه روند منفی صندوق‌های سرمایه‌گذاری ادامه داشت، تا تنها ۱۰ صندوق از بازدهی منفی در امان باشند. در این بین صندوق‌های تجربه ایرانیان، کارگزاری بانک ملی ایران، مهر ایرانیان و یکم ایرانیان با بازدهی ۳/۰ درصدی در صدر قرار گرفته، آتیه ملت با بازدهی ۲/۰ درصد و صندوق‌های امین کارآفرین، ایساتیس و پاسارگاد نیز با بازدهی ۲/۰ درصدی در رده بعدی قرار گرفتند.

در این هفته، بازدهی صندوق‌های بانک گردشگری و توسعه فردا نیز به صفر رسید. از سوی دیگر صندوق صنعت و معدن با بازدهی منفی ۳/۲ درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داد و صندوق‌های کارگزاری بانک ملت و تدبیرگران آگاه با بازدهی منفی ۶/۱ درصدی در رده‌های بعدی قرارگرفتند. به این ترتیب طی هفته‌ای که بازدهی شاخص، منفی ۶/۰ درصد بود صندوق‌ها نیز هم جهت با بازار عمل کردند.

این در حالی است که طی یک ماه اخیر شاخص صندوق‌ها با بازدهی ۱/۱ درصدی عملکرد بهتری را از بازدهی منفی ۴/۱ درصدی شاخص در کارنامه یک ماهه را شاهد بود.

اما در این دوره یک ماه، ۶ صندوق تجربه ایرانیان، مهر ایرانیان، گردشگری، آتیه ملت، یکم ایرانیان و فیروزه توانستند به ترتیب با بازدهی ۸/۱، ۶/۱، ۴/۱، ۱ و ۲/۰ درصدی به عنوان صندوق‌های مثبت ماه گذشته بازدهی مثبت را به ثبت برسانند.

همچنین با توجه به اینکه صندوق‌های امید ایرانیان و کاسپین مهر ایرانیان بازدهی صفر داشتند، در مجموع ۵۲ صندوق بازدهی منفی بین ۲/۰ درصد تا ۵/۸ درصدی را کسب کردند که در این میان صندوق‌های بورس۲۴، ارگ و کارگزاری بانک ملت با بازدهی منفی ۵/۸، ۶/۷ و ۹/۶ درصدی کمترین میزان بازدهی ماهانه را در اختیار داشتند.