گروه بنگاه‌ها - در حالی امروز سهام سومین شرکت زیرمجموعه تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو در بازار پایه فرابورس عرضه می‌شود که مدیر عامل این تعاونی به بیان سیاست‌ها و اهداف اصلی شرکت خود در واگذاری سهام زیرمجموعه‌ها در بازار سرمایه پرداخت. سعید سوادکوهی با بیان این مطلب که شرکت تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو با سرمایه‌ای بالغ بر ۴۸۰۰ میلیارد ریال و بیش از ۶۰ هزار نفر عضو و بهره‌گیری از نیروی کار متخصص و کارآزموده، در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین بنگاه‌های تعاونی کشور است که گستره عظیمی از انواع فعالیت‌های تجاری و بازرگانی را در قالب یک شرکت هلدینگ، مدیریت و اجرا می‌کند، اظهار کرد: فعالیت این مجموعه اقتصادی در زمینه ورود به بازار سرمایه نیز بسیار چشمگیر و مستمر بوده؛ به طوری که در سال ۱۳۸۸ شرکت لیزینگ ایرانیان و در سال ۱۳۸۹ شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان وارد بازار فرابورس شده‌اند.

سوادکوهی با اشاره به مزیت‌های ورود به بورس یا فرابورس برای شرکت‌های فعال این بازار گفت: شفافیت اطلاعات و ارتباط آسان با سهامداران شرکت و همچنین افزایش دارایی و سرمایه سهامداران از جمله مواردی است که همواره در شرکت تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو به آن توجه ویژه‌ای شده و در همین راستا قصد داریم تا سومین شرکت زیرمجموعه خود را روانه بازار فرابورس کشور کنیم.

این مقام مسوول یادآور شد: شرکت ۶۰۰میلیارد ریالی گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان یکی از سودآور‌ترین شرکت‌های تحت مالکیت تعاونی می‌باشد که با توجه به نوع و تنوع خدماتی که ارائه می‌کند از حاشیه سود قابل قبول و ریسک معقولی برخوردار است.

از سوی دیگر شرکت یاد شده ۵/۷ درصد از سهام شرکت معتبر لیزینگ ایرانیان را دارا می‌باشد که مطمئنا سود خوبی را نصیب شرکت تجارت و سرمایه ایرانیان خواهد کرد.

سوادکوهی ضمن با اهمیت خواندن برخی نکات پس از عرضه سهام در بازار سرمایه همانند حمایت از سهم و سرمایه سهامداران گفت: به نظر من اصلی‌ترین فعالیت سهامداران عمده شرکت‌ها پس از عرضه سهام در بازار سرمایه حمایت و پشتیبانی از سرمایه‌های سرمایه‌گذاران به تناسب شرایط داخلی شرکت‌ها است، به همین منظور مدیران شرکت تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو همواره به این مهم در بازار سرمایه توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

از همین رو پیشنهاد تقسیم ۹۰ درصدی سود نقدی در مجمع «تجار» و عرضه سهام در قیمتی مناسب و مورد پسند بازار در همین راستا است.