گروه بنگاه‌ها- پذیره‌نویسی بزرگ‌ترین اوراق اجاره بازار سرمایه امروز در فرابورس آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما علی سنگینیان، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین، در جمع خبرنگاران با اشاره به این مطلب گفت: شرکت مپنا ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق اجاره را توسط شرکت واسط مالی مهر در بازار سوم فرابورس منتشر می‌کند. وی با اشاره به اینکه این اوراق با نام و قابل انتقال هستند، افزود: دارایی این اوراق شش دستگاه توربین گازی به ارزش ۲۳۰ میلیارد تومان است.

وی در حالی که مهلت پذیره‌نویسی این اوراق را ۱۵ روز ذکر کرد، کارگزار عرضه‌کننده آن را امین آوید معرفی کرد.

سنگینیان مدت اجاره اوراق را ۴ سال و نرخ سود آن را ۲۰ درصد اعلام کرد و گفت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار، سود این اوراق را هر سه ماه یکبار پرداخت می‌کند. وی در ادامه با اشاره به اینکه توربین‌های شرکت مپنا به صورت واسط از طریق انتشار اوراق صکوک اجاره، واگذار و سپس به شکل اجاره به شرط تملیک به بانی بازمی‌گردد، تصریح کرد: ارزش توربین‌های مورد اجاره در این اوراق بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان و عمر مفید دارایی‌ها به مدت ۱۵ سال در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین درباره ویژگی‌های اوراق اجاره شرکت واسط مالی مهر گفت: این نخستین اوراقی است که شرکت تامین سرمایه ضامن آن می‌شود.

معاون اقتصادی مپنا نیز در ادامه این جلسه گفت: این شرکت با محوریت اجرای پروژه‌های نیروگاهی تاسیس شد، اما اکنون فعالیت‌های خود را در چهار حوزه صنایع نیروگاهی، نفت و گاز، صنایع ریلی و سرمایه‌گذاری گسترش داده است.

محسن میرزایی افزود: نیروگاه توس یا فردوسی با ۶ واحد گازی با سرمایه‌گذاری مستقیم مپنا احداث شده که ارزش دارایی آن در حدود ۴۵۰ میلیارد تومان است.

به گفته وی، برنامه مپنا انتشار ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق صکوک بود که در فاز اول ۲۰۰ میلیارد آن اجرا می‌شود. در این جلسه همچنین مصطفی امیدقائمی، مدیرعامل فرابورس گفت: پذیره‌نویسی این اوراق از ساعت ۵/۸ صبح امروز (یکشنبه) آغاز می‌شود و کارمزد خریدار و فروشنده به عهده فروشنده است.

وی سهمیه خرید گروهی توسط کارگزاران را تا ۲۰ میلیارد تومان دانست و گفت: در صورت درخواست خرید بیشتر کارگزاران می‌توانند با تامین سرمایه امین وارد مذاکره شوند.