تقسیم سود 450 ریالی در مجمع همکاران سیستم

گروه بنگاه‌ها- مهتاب رحمتعلی: مجمع عمومی عادی سالانه شرکت همکاران سیستم تقسیم ۴۵۰ ریال سود نقدی به ازای هر سهم را به تصویب رساند. به گزارش خبرنگار ما، مهدی انصاریان عضو هیات مدیره و قائم‌مقام مدیرعامل همکاران سیستم در نشست خبری بعد از مجمع گفت: این شرکت در سال ۹۰ توانست با پوشش ۸۹ درصد از بودجه پیش‌بینی شده ۵۵۴ ریال سود خالص برای هر سهم کنار بگذارد. وی با اشاره به افزایش ۴۱ درصدی حاشیه سود همکاران سیستم در سال ۹۰ سود عملیاتی شرکت را با ۴۳ درصد رشد همراه دانست. انصاریان همچنین در حالی که رشد درآمدهای شرکت در سال ۹۰ را معادل ۲۷ درصد دانست، اضافه کرد: همکاران سیستم در سال گذشته با جذب دو هزار و ۱۵۰ مشتری جدید توانست سهم خود از بازار نرم‌افزار کشور را توسعه دهد، به طوری که از همین محل ۱۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرد. وی همچنین با اشاره به عرضه راهکار نسل سوم (ERP) همکاران سیستم در سال ۹۰ تصریح کرد: این امر بستر عرضه گسترده این نسل از راهکارها را در سال ۹۱ آماده کرده است. وی در همین حال یادآوری کرد: راهکار سپیدار همکاران سیستم نیز طی دو سال نخست ورود خود به بازار کسب و کارهای کوچک توانست دو هزار و ۷۰۰ مشتری جذب کند. به گفته وی، همکاران سیستم محصول گزارش‌های مدیریتی ویژه شرکت‌های هلدینگ را نیز سال قبل به بازار عرضه کرد. این مقام مسوول اجرای پروژه‌های بزرگ دولتی در سطح ملی و کسب سهم بیشتر از بازار را یکی از اهداف سال ۹۱ شرکت برشمرد.

وی پیش‌بینی سود هر سهم سال ۹۱ شرکت را با توجه به برنامه‌های آینده همکاران سیستم با ۲۰ درصد رشد معادل ۶۵۱ ریال اعلام کرد.

اعلام دلایل افت قیمت سهام

همچنین در این جلسه محمود نظاری رییس هیات مدیره همکاران سیستم دلیل افت قیمت سهام این شرکت را شرایط نامطلوب اقتصادی و به تبعیت از کاهش شاخص‌های بورس عنوان کرد و گفت: از بدو ورود همکاران به فرابورس شاخص‌های بورس نیز مداوم در حال افت بوده‌اند.

به گفته نظاری، ارزش ذاتی سهم همکاران سیستم بیش ارقام کنونی است، اما بازار به انتفاع روزانه عادت کرده است. او گفت: بالا و پایین رفتن مکرر یک سهم اعتبار یک شرکت را کاهش می‌دهد و ما قیمت سهام را بی‌مورد بالا نمی‌بریم که بی‌مورد پایین بیاید. وی با تاکید بر اینکه قیمت اولیه سهام در بدو ورود به فرابورس منطقی بوده، گفت: ما به دنبال سهامداران بلندمدت برای شرکت هستیم. رییس هیات مدیره بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری ایران تصریح کرد: ما با اندازه ظرفیت یک موسسه نرم‌افزاری مشغول فعالیت هستیم و خوشبین هستیم تا دو سه سال آینده سهم بیشتری از بازار خواهیم داشت. یادآور می‌شود، در مجمع عمومی عادی سالانه همکاران سیستم روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت انتخاب شد. همچنین در این جلسه اعلام شد سهامداران می‌توانند از امروز (شنبه) با مراجعه به شعب بانک اقتصاد نوین در سراسر کشور سود سهام خود را دریافت کنند.