سنا- عضو هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفت: ارزش روز هر برگه سهام عدالت به حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

محمد جواد شیخ با اشاره به آخرین وضعیت سهام عدالت، گفت: تا به حال بیش از ۳۹ میلیون نفر سهام عدالت خود را دریافت کرده‌اند که فعالیت‌های تکمیلی برای سهامدار کردن مابقی افراد تا سقف ۴۵ میلیون نفر (شش دهک) در حال اجرا است بر این اساس تا پایان سال ۹۱، کلیه افراد واجد شرایط سهام عدالت، سهام خود را دریافت می‌کنند. مدیرعامل کارگزاری سابق سهام عدالت درخصوص ورود این سهام به بورس گفت: شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی که هم اکنون سبد سهام عدالت را در اختیار دارند، باید به شرکت‌های سهامی عام تبدیل شوند. البته این گام در مرحله نخست برداشته شده و از ۳۰ شرکت سرمایه‌گذاری استانی، ۲۸ شرکت به سهامی عام تبدیل شده‌اند و دو شرکت دیگر هم در حال طی کردن مراحل خود هستند.

وی ادامه داد: در مرحله بعدی اعضای هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری به عنوان نهاد مالی باید مورد تایید سازمان بورس قرار بگیرند که این مرحله نیز در حال اجرا است. مدیرعامل کارگزاری سابق سهام عدالت گفت: در گام سوم، سازمان خصوصی سازی باید سهامی را که به این امر تخصیص داده است، برای افراد واجد شرایط، کامل کند تا شرکت‌ها بتوانند افزایش سرمایه بدهند. شیخ با بیان اینکه مرحله بعد افزایش سرمایه این شرکت‌ها است، افزود: البته تمامی مراحل یادشده به صورت همزمان در حال انجام است تا امکان پذیرش در بورس فراهم شود. تا دریافت‌کنندگان سهام عدالت، به اندازه سهامی که آزاد شده است، خرید و فروش کنند.

عضو هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت با اشاره به اضافه شدن شرکت‌های مختلف به سبد سهام عدالت، ابراز داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، سهام شرکت‌های پالایشگاهی، آب و برق صبا، هلدینگ خلیج فارس، شرکت گاز و تعدادی دیگر از شرکت‌های بزرگ و سودده دولتی به سبد سهام عدالت افزوده می‌شود تا پرتفوی سهام عدالت به سقف ۴۵ هزار میلیارد تومان که نفری یک میلیون تومان است، برسد.

وی در مورد تقسیم سود سهام عدالت میان مردم تاکید کرد: سود سهام عدالت در حال حاضر نیز وجود دارد، اما بابت قسط به سازمان خصوصی سازی و دولت پرداخت می‌شود تا قسط‌ها سریع‌تر پرداخت شده و دارایی مردم سریع‌تر آزاد شود.