سنا- نماینده منتخب مردم مرند در مجلس گفت: بازار سرمایه در حال طی کردن مسیر عادی خود است و از نظر بنیادین بورس ما با مشکلی مواجه نیست.

محمد حسن‌نژاد، با تاکید بر اینکه بورس در مسیر عادی خود حرکت می‌کند، اظهار داشت: شرکت‌ها به صورت عادی افزایش سرمایه‌ها را اعمال کرده‌اند و از نظر تحقق سود پیش‌بینی شده، هم با مشکلی مواجه نیستند. وی با اشاره به بازدهی متوسط سال گذشته بورس تهران گفت: با توجه به این موضوع پیش‌بینی می‌شود بازار سرمایه در سال جاری با شتاب حرکت خود را ادامه بدهد.

نماینده مجلس نهم با بیان اینکه انتظار رشد دائمی شاخص انتظار درستی نیست، تصریح کرد: روند حرکتی شاخص بورس در روزهای اخیر نشان می‌دهد که بازار به استراحت رفته تا حرکت معقولی داشته باشد.

مدیرعامل سابق کارگزاری رضوی در ادامه موضوع مذاکرات هسته‌ای را مد نظر قرار داد و اظهار داشت: طبیعتا بازار سرمایه می‌تواند در معرض ریسک‌های مختلفی باشد، اما بطور قطع مذاکرات هسته‌ای ریسکی نیست که بازار را نگران کند.

حسن‌نژاد با تاکید بر اینکه تحریم‌ها از قبل در بازار وجود داشته است، خاطرنشان کرد: بر این اساس می‌توان از واکسینه شدن بورس تهران در برابر این تحریم‌ها صحبت به عمل آورد.

وی با تاکید بر اینکه نوسانات این روزهای شاخص به دلیل چند موضوع روی داده است، افزود: از یک سو سهامداران به دنبال تعیین تکلیف سهام معدنی‌ها و مشخص شدن عوارض صادراتی سنگ‌آهن هستند و از سوی دیگر نوسانات قیمت دلار سهامداران را بلاتکلیف کرده است.

مدیرعامل سابق کارگزاری رضوی با اشاره به اینکه بخش دیگری از نوسانات شاخص بورس را باید در افت قیمت‌های جهانی جست‌وجو کرد، افزود: این عوامل نشان می‌دهد بازار تحت تاثیر مذاکرات هسته‌ای قرار ندارد.