گروه بورس - پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات امسال سیمان اصفهان در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل 24درصد کاهش نشان می‌دهد.

براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران این شرکت درآمد هر سهم امسال را با ۷۶میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ یک هزار و ۸۴۲ ریال پیش‌بینی کرده است.
همچنین پیش‌بینی درآمد حاصل از فروش «سصفها» در سال جاری مبلغ 335میلیارد و 220میلیون ریال است. این شرکت تا پایان تابستان امسال از فروش محصولات خود مبلغ 170میلیارد و 126میلیون ریال درآمد کسب کرد که این مبلغ 51درصد از پیش‌بینی بودجه این شرکت را محقق کرده است.
سیمان اصفهان تا پایان شهریور ماه برای هر سهم خود مبلغ ۹۶۷ ریال سود محقق کرد که این مبلغ ۵۳درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم این شرکت را پوشش داده است.
پیش‌بینی عملکرد سیمان اصفهان برای سال مالی 85 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش یک درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 17درصد افزایش و سود عملیاتی 12درصد کاهش نشان می‌دهد.
سیمان اصفهان اعلام کرده است طرح‌های بهینه‌سازی الکتروفیلتر پیش گرم‌کن کوره شماره ۳ و اضافه کردن سیستم ایرلیفت بر روی این کوره و همچنین ترمیم و بازسازی سازه‌های بتنی قدیمی کارخانه با برآورد سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۶میلیارد ریال در دست بررسی و اجرا است که تا پایان شهریور ماه ۸۵ مبلغ ۲میلیارد و ۷۷۱میلیون ریال در این خصوص سرمایه‌گذاری شده است.
هزینه سرمایه‌گذاری را مبلغ 12میلیارد و 500میلیون ریال اعلام کرده بود.
هیات‌مدیره در نظر دارد تقسیم ۷۰درصد سود خالص سال مالی ۱۳۸۵ را به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.