گروه بورس- شرکت داروسازی داملران رازک سود هرسهم خود را از ۱۹۲۱ریال به ۱۷۴۲ریال کاهش داد.

به گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، شرکت داملران رازک با سرمایه ۱۷میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال سود هرسهم خود را برای سال مالی ۸۵ مبلغ ۱۷۴۲ریال پیش‌بینی کرده است. این شرکت در ابتدای سال سود خود را ۱۹۲۱ریال اعلام کرده بود. شرکت دلایل تعدیل را عمدتا به خاطر شرایط ایجاد شده ناشی از اشاعه خبر بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان که موجب کاهش جوجه‌ریزی شده، عنوان کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است، پیش‌بینی عملکرد سال مالی جاری در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۱درصد، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۹درصد، سود عملیاتی ۱۱درصد و سود پس از کسر مالیات ۴درصد افزایش نشان می‌دهد.

هیات‌مدیره این شرکت تصمیم دارد سود تقسیمی سال مالی ۸۵ را مبلغ یک‌هزار و ۶۵۰ریال خالص برای هر سهم به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند که معادل ۹۲درصد است. این شرکت سود تقسیمی خود را در تاریخ ۲۰تیر ۸۵ حدود ۹۰درصد اعلام کرده بود که ۲درصد افزایش یافته است.

طبق این گزارش، داروسازی داملران رازک طی دوره ۶ماهه توانسته است ۴۵درصد از سود پیش‌بینی خود را پوشش دهد. سود محقق شده این شرکت در دوره مشابه امسال ۴۶درصد بوده و سود تحقق‌یافته در پایان دوره سال‌مالی گذشته ۱۶۷۴ریال بوده است.