گروه بورس- درآمد حاصل از فروش سرمایه‌گذاری مسکن تا پایان تابستان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 43درصد افزایش داشت.

براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت در دوره ۶ماه منتهی به شهریور ماه مبلغ ۶۴۰میلیارد و ۷۷۱میلیون ریال درآمد حاصل از فروش داشت که این مبلغ معادل ۷۳درصد از بودجه این شرکت را محقق کرده است.
«ثمسکن» پیش‌بینی کرد تا پایان دوره مالی 9ماه منتهی به آذرماه امسال مبلغ 875میلیارد و 162میلیون ریال درآمد حاصل از فروش داشته باشد.
سرمایه‌گذاری مسکن درآمد هر سهم دوره مالی ۹ماه منتهی به آذرماه امسال را با یک‌هزار میلیارد ریال سرمایه به‌طور خالص مبلغ ۲۲۶ریال پیش‌بینی کرده است که تا پایان دوره ۶ماه منتهی به تابستان با تحقق ۱۴۳ریال سود برای هر سهم توانست معادل ۶۳درصد از پیش‌بینی خود را پوشش دهد. به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده تیرماه ۸۵ سال‌مالی شرکت از پایان اسفندماه به پایان آذرماه تغییر یافت. بر این اساس شرکت پیش‌بینی دوره مالی ۹ماه را ارائه کرده است که قابلیت مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل را ندارد.
سرمایه‌گذاری مسکن در مرداد ماه امسال پیش‌بینی درآمد هر سهم را برای دوره مالی منتهی به آذر ماه مبلغ 226ریال اعلام کرده بود که با توجه به عدم تغییر درآمد هر سهم جزئیات آن تغییرات بااهمیتی داشته است که شرکت دلایل این تغییرات را اعلام نکرده است.
هیات‌مدیره در نظر دارد تقسیم ۷۰درصد سود خالص دوره مالی ۸۵ را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند شرکت قبلا سیاست تقسیم سود را معادل ۸۰درصد سود خالص اعلام کرده بود.
روش شناخت درآمد شرکت، عواید حاصل از واگذاری واحدهای احداثی پس از تحویل واحدهای احداثی به خریداران به عنوان درآمد دوره شناسایی می‌شود و درآمد پروژه‌های مباشرتی براساس درصدهای مندرج در قراردادهای منعقده به عنوان حق‌الزحمه مباشرت براساس درصدی از کلیه هزینه‌هایی که به‌طور مستقیم در ارتباط با پروژه پرداخت می‌شود، طبق مبانی مندرج در قراردادها و به روش تعهدی شناسایی می‌شود.