گروه بورس- سیمان سپاهان تا پایان تابستان امسال با تحقق 372ریال سود به ازای هر سهم توانست معادل 43درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را پوشش دهد. براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت درآمد هر سهم امسال را با 800میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ 871ریال پیش‌بینی کرده است.

یش‌بینی عملکرد «سپاها» برای سال مالی‌۸۵ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۸درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش‌رفته ۸درصد افزایش، سود عملیاتی ۸درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲۷درصد افزایش نشان می‌دهد.
سیمان سپاهان طرح احداث یک واحد کوره 3هزار و 300تنی با برآورد سرمایه‌گذاری موردنیاز به مبلغ 747میلیارد ریال را در دست اجرا دارد که با توجه به مبلغ 338میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده در این رابطه و پیشرفت 56درصد از طرح، برآورد شده طی سال 87 به بهره‌برداری برسد. شرکت قبلا تاریخ بهره‌برداری از طرح را سال 1386 اعلام کرده بود. ضمنا شرکت طرح احداث آسیاب سیمان 120تنی را با برآورد سرمایه‌گذاری اولیه 90میلیارد ریال با 96درصد پیشرفت کار (101میلیارد ریال تاکنون سرمایه‌گذاری انجام شده است) در دست اجرا دارد که در سال 85 به بهره‌برداری خواهد رسید.
هیات‌مدیره در نظر دارد برای سال مالی ۱۳۸۵ تقسیم مبلغ ۵۰۰ریال به ازای هر سهم را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
همچنین مبلغ 295میلیارد و 760میلیون ریال از پیش بینی سود سال مالی 1385 ناشی از درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها (به ازای هر سهم مبلغ 370ریال) (معادل 42درصد) است.
با وجود پیگیری‌های سازمان بورس اوراق بهادار شرکت جزئیات درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها را ارائه نکرده است.
این در حالی است که سیمان سپاهان تا پایان شهریورماه، 365میلیارد و 519میلیون ریال درآمد حاصل از فروش داشت و این مبلغ 38درصد از پیش بینی بودجه این شرکت را محقق کرد.