گروه بورس - پیش‌بینی درآمد هر سهم داروسازی کوثر برای امسال با ۳۳ ریال کاهش به طور خالص مبلغ ۵۱۰ ریال اعلام شد. براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت در تیر ماه امسال سود هر سهم خود را ۵۴۳ ریال پیش‌بینی کرده بود که دلیل تعدیل را کاهش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت داروسازی امین عنوان کرده است.

این شرکت توانست تا پایان شهریور ماه با تحقق ۳۰۸ ریال سود به ازای هر سهم معادل ۶۰درصد از پیش‌بینی سود هر سهم خود را پوشش دهد.پیش‌بینی عملکرد «دکوثر» برای سال مالی ۸۵ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۳۳درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۳۱درصد افزایش، سود عملیاتی ۵۰درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۴۵درصد افزایش نشان می‌دهد.

هیات‌مدیره تصمیم دارد سود قابل تقسیم سال ۱۳۸۵ بین صاحبان سهام را مبلغ ۴۵۰ ریال خالص برای هر سهم به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.داروسازی کوثر طرح تولید سفالسپورین‌های خوراکی با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ ۳۰میلیارد ریال (با ۸۸درصد پیشرفت کار، هزینه انجام شده مبلغ ۲۳میلیارد و ۴۹۲میلیون ریال و تاریخ بهره‌برداری سال ۱۳۸۵) و طرح توسعه ضلع غربی کارخانه با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۲میلیارد ریال (هزینه‌های انجام شده تاکنون ۹۱۶۵میلیون ریال و تاریخ بهره‌برداری سال ۱۳۸۵) را در دست اجرا دارد.