گروه بورس- درآمد هر سهم شرکت دوده صنعتی پارس برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۸۵ با سرمایه ۳۰میلیارد ریال مبلغ یک‌هزار و یک ریال پیش‌بینی شده است. به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، «شدوص» پیش‌بینی درآمد صاحبان سهام را در تیرماه سال‌جاری نیز همین مبلغ اعلام کرده بود.

۱۱درصد (به ازای هر سهم ۱۱۵ریال) از سود خالص سال مالی مزبور از درآمد حاصل از سرمایه‌‌گذاری است که عمدتا شامل پیش‌بینی درآمد حاصل از سود سهام شرکت‌های کربن ایران به مبلغ یک‌‌هزار و ۶۱۳میلیون ریال، تکین‌کو به مبلغ ۵۸۹میلیون ریال، سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی به مبلغ ۵۳۵میلیون ریال است. همچنین زیان حاصل از سرمایه‌گذاری سال مالی ۸۴ به مبلغ (۱۴۴۶۶)میلیون ریال شامل ۷۷۳۰میلیون ریال درآمد ناشی از سود سهام مبلغ (۳۸۵۸) میلیون ریال زیان ناشی از فروش سرمایه‌گذاری‌ها با در نظر گرفتن مبلغ ۱۸میلیارد و ۱۴۴میلیون ریال ذخیره کاهش ارزش می‌باشد.

هیات‌مدیره شرکت دوده صنعتی پارس تصمیم دارد سود تقسیمی سال ۸۵ میان صاحبان سهام را ۹۰درصد سود خالص به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد دهد.

بنابراین گزارش، پیش‌بینی عملکرد سال مالی مزبور نسبت به عملکرد واقعی سال مالی قبل فروش با ۳۴درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش‌رفته ۵۱درصد افزایش، سود عملیاتی با ۴درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات با ۱۷درصد افزایش مواجه شده است.

بنابر اطلاعات دریافتی از شرکت طرح توسعه فاز ۲ با برآورد سرمایه‌گذاری به میزان ۱۴میلیارد ریال را در دست اجرا دارد و تا تاریخ ۱۷ مهرماه ۸۵ مبلغ ۱۴۱میلیارد و ۸۵۰میلیون ریال سرمایه‌گذاری (پیشرفت کار ۹۵درصد) انجام شده است. ضمنا تاریخ بهره‌برداری از طرح ۳۰ آبان‌ماه ۸۵ اعلام شده است. شرکت در تاریخ‌های ۱ شهریور ۸۴ و ۲۰ تیرماه ۸۵ زمان راه‌اندازی از طرح را به‌ترتیب پایان شهریور‌ماه ۸۴ و نیمه اول سال ۸۵ اعلام کرده بود. همچنین شرکت در تاریخ ۲۰ تیر ماه ۸۵ اعلام نموده بود که به دلیل تعمیرات اساسی کارخانه و اشکالات فنی dcs، تولید از ۲۶/۰۱/۸۵ لغایت ۱۴/۰۱/۸۵ متوقف بوده است.