گروه بورس- شرکت داروسازی جابربن‌حیان 57درصد از پیش‌بینی سود سالانه خود را در نیمه نخست امسال محقق کرد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت برناشران اوراق بهادار، این شرکت درآمد هر سهم را برای سال‌مالی منتهی به پایان اسفند ماه سال‌جاری با سرمایه ۷۲میلیارد ریال مبلغ دوهزار و ۱۰۸ریال پیش‌بینی کرده است. این در حالی است که طی دوره شش ماه یاد شده مبلغ یک‌هزار و ۱۹۴ریال از این پیش‌بینی را پوشش داد.
در دوره یادشده این شرکت از فروش محصولات خود مبلغ 318میلیارد و 455میلیون ریال درآمد کسب کرد.پیش‌بینی فروش «دجابر» برای امسال برابر رقم 588میلیارد و 396میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
این شرکت اعلام کرده است طرح احداث خط تولید افشانه‌های تنفسی و ساختمان آزمایشگاه با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۳۸میلیارد و ۸۴۰میلیون ریال را در دست اجرا دارد. هزینه‌های انجام شده تاکنون مبلغ ۶۹میلیارد و ۶۴میلیون ریال بوده است.
پیش‌بینی عملکرد «دجابر» برای سال‌مالی منتهی به پایان اسفند ماه امسال در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب فروش 49درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش رفته 48درصد افزایش، سود عملیاتی 47درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 51درصد افزایش نشان می‌دهد.
براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات‌مدیره تصمیم دارد سود قابل تقسیم سال ۱۳۸۵ را مبلغ یک‌هزار ریال خالص برای هر سهم به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.