گروه بورس- رضا معظمی: شاخص کل بورس اوراق بهادار پس از یک هفته کاری نزولی، دیروز در آخرین روز هفته با ۹۴/۶واحد رشد مواجه شد. در بازار دیروز شاخص با نوسان مداوم، کار خود را آغاز کرد. تلاش برای جمع‌آوری برخی از صف‌های فروش و رشد قیمتی برخی از نمادها موجب شد شاخص تا

نیم ساعت اول بازار دو بار افت و یک بار رشد را تجربه کند، اما این وضعیت سرانجام به ثبت ۹/۰واحد افت در نیم ساعت اول بازار منجر شد. تاثیر منفی ۳۹/۱واحدی جمع‌آوری صف فروش سرمایه‌گذاری معادن و فلزات در برابر تاثیر مثبت تشکیل صف خرید برای نماد پتروشیمی اراک با تاثیر ۶۹/۰واحد و صف خرید مس باهنر با تاثیر ۳۹/۰واحد موجب افت شاخص در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شد.

اما شاخص به مدد معاملات دو نماد پتروشیمی اراک و اصفهان روند رو به رشد پیدا کرد. تاثیر ۸۹/۴واحدی نماد پتروشیمی اراک در کنار تاثیر ۲واحدی دو نماد باما و پتروشیمی اصفهان شاخص را در ساعت ۱۰ و ۱۵دقیقه به ۹۵/۵واحد رشد رساند. در ساعت ۱۱ و ۱۶دقیقه با رشد قیمت چادرملو و تاثیر مثبت ۵/۲واحدی این نماد و افزایش تاثیر مثبت نماد پتروشیمی اصفهان و همچنین تاثیر ۹/۰واحدی دو نماد تراکتورسازی ایران و هپکو که با صف خرید مواجه بودند، موجب شد تا شاخص ۷۶/۹ واحد رشد را ثبت کند. بازار ساعت ۱۱ و ۴۳دقیقه شاهد جابه‌جایی یک بلوک ۲۵۰هزار سهمی حق تقدم کالسیمین در نرخ ۲۳هزار و ۴۲۹ریال بود.

با جمع‌آوری صف فروش سرمایه‌گذاری مسکن و تاثیر منفی ۹/۱واحدی این نماد شاخص در پایان معاملات با افت مواجه شد، اما این افت مانع از ثبت ۹۴/۶واحد رشد شاخص در کل معاملات نشد تا معامله‌گران پس از یک هفته افت سرانجام هفته را با رشد شاخص پشت سر بگذارند.