معامله 383 میلیون سهم در گروه کانی غیرفلزی

گروه بورس - جمع معاملات گروه سایر محصولات کانی غیرفلزی در نیمه نخست سال جاری از دو هزار و ۲۰۲میلیارد و ۱۴۲میلیون ریال گذشت. به گزارش خبرنگار ما، در این مدت تعداد ۳۸۲میلیون و ۹۶۹هزار و ۶۵۷سهم و حق‌تقدم در گروه سایر محصولات کانی غیرفلزی دادوستد شده است.

معاملات این گروه تا پایان شهریور امسال از سوی ۱۵هزار و ۵۷۳خریدار حقیقی و حقوقی در ۳۴هزار و ۵۶۷دفعه خرید و فروش شده است.

اما در معاملات انجام‌شده گروه محصولات کانی غیرفلزی، سیمان سپاهان با داشتن تعداد ۱۶۸میلیون و ۶۳۶هزار و ۲۳۳سهم به ارزش ۸۹۳میلیارد و ۷۶۵میلیون ریال در صدر بیشترین سهام معامله‌شده و بیشترین ارزش معاملات قرار گرفت.

سهام سیمان سپاهان با یک هزار و ۱۹۱خریدار که در دو هزار و ۶۱۷دفعه اقدام به خرید و فروش سهام این شرکت کردند، در پایان شهریورماه با بازدهی منفی ۸۶/۸درصد نوسان مواجه شد.

این در حالی است که سیمان شرق و سیمان کارون در رده‌های دوم و سوم بیشترین ارزش معاملات گروه سایر محصولات کانی غیرفلزی در نیمه نخست امسال قرار گرفتند. تعداد ۲۶میلیون و ۶۴۲هزار و ۱۹۴سهم سیمان شرق به ارزش ۲۳۳میلیارد و ۶۱۵میلیون ریال از سوی ۳۵۹خریدار حقیقی و حقوقی در ۷۱۸دفعه داد و ستد شده است. به این ترتیب سیمان شرق نیز دارای ۸/۵۱درصد نوسان منفی بود. بنابراین اطلاعات، سیمان کارون که دارای ۲۶میلیون و ۸۱هزار و ۱۶۴سهم معامله شده به ارزش ۲۱۹میلیارد و ۵۷۸میلیون ریال بود، درصد نوسان منفی ۰۱/۰درصد را تجربه کرد. خریداران سیمان کارون ۲۱ نفر بودند که در ۲۱دفعه سهام این شرکت را خرید و فروش کردند.

در دوره مورد گزارش سیمان فارس و خوزستان در این گروه در رده دوم بیشترین سهام معامله شده قرار گرفت. تعداد ۳۴میلیون و ۶۲۷هزار و ۹۷۸سهم سیمان فارس و خوزستان به ارزش ۱۱۹میلیارد و ۲۳۳میلیون ریال از سوی چهارهزار و ۱۲نفر و در ۸هزار و ۹۹۳دفعه داد و ستد شده است و این شرکت بازدهی منفی ۱۱/۲۸درصد را در پایان دوره داشت. بیشترین بازدهی گروه از آن ورزیران بود چرا که این سهم درصد نوسان مثبت ۵/۸ را تجربه کرد. این در حالی است که تعداد ۲۰هزار سهم این شرکت به ارزش ۱۳۵میلیون ریال از سوی یک خریدار در دو دفعه خرید و فروش شده است.

بنابراین اطلاعات، در بین کل شرکت‌های گروه سایر محصولات کانی غیرفلزی تنها ورزیران بازدهی مثبت داشت و سیمان هرمزگان، حق تقدم سیمان ایلام، حق‌تقدم سیمان خاش، حق‌تقدم سیمان هگمتان، سیمان دورود و حق تقدم شیشه همدان بازدهی صفر را تجربه کردند.

در بررسی‌های انجام‌شده سایر شرکت‌های این گروه، بازدهی منفی داشتند. کاشی حافظ با درصد نوسان منفی ۲۷/۶۶دارای کمترین بازدهی گروه مزبور در نیمه نخست امسال بود. جمع معاملات این شرکت ۲۷۲میلیون ریال بود و تعداد ۹۲هزار و ۱۶۵سهم این شرکت دادوستد شده است. این در حالی است که جمع معاملات شرکت پشم و شیشه صفر بود و تنها ۶۰سهم این شرکت دادوستد شد و این شرکت دارای درصد نوسان منفی ۰۳/۰درصد شد.