گروه بورس- رضا معظمی: شاخص کل بورس اوراق بهادار دیروز تحت تاثیر افت قیمت برخی از سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری ۷۹/۳واحد کاهش یافت. در بازار دیروز شاخص، آغازی مثبت داشت. عرضه سنگین سهام صدرا به میزان صف خرید شرکت با تاثیر مثبت ۲واحد به همراه تاثیر ۲/۳واحدی رشد قیمت کالسیمین در ابتدای بازار دیروز موجب شد تا شاخص در ۲۰دقیقه اول بازار رشد ۱۹/۵واحدی را تجربه کند. اما این رشد دیری نپایید، افت قیمت سهام سرمایه‌گذاری معادن و فلزات با تاثیر یک واحد، سیمان تهران با تاثیر ۵/۰واحد و دو نماد سایپا و ایران‌خودرو مجموعا باتاثیر ۱/۱واحد شاخص، افت ۲/۱واحدی را در ساعت ۱۰ و ۱۵تجربه کرد. در ساعت ۱۰ و ۳۹دقیقه، بازار شاهد دادوستد یک بلوک ۶۷۳هزار سهمی در نرخ ۱۵هزار ریال بود.

در ساعت ۱۱ و ۴۹ دقیقه افزایش افت قیمت نمادهای سرمایه‌گذاری معادن و فلزات با تاثیر ۳/۲ واحد، بانک پارسیان با تاثیر ۲ واحد و سرمایه‌گذاری مسکن با تاثیر ۵۴/۰ واحد موجب شدند تا افت شاخص به ۶ واحد برسد.

این افت در پایان معاملات اندکی جبران شد، جایی که پتروشیمی خارک با معامله مجموعا ۵۵۰هزار سهم ۹۸/۵ واحد بر شاخص تاثیر مثبت داشت.

چادرملو نیز که ۱۳۴هزار سهم آن دیروز عرضه شد ۹۸/۰ واحد بر شاخص افزود تا شاخص که تحت فشار یک واحد تاثیر منفی سرمایه‌گذاری ساختمان نیز قرار گرفته بود، کارنامه‌ای بهتر از ۶۹/۳ واحد افت از خود در نخستین روز هفته کاری برجای نگذارد.