گروه بورس - همایون دارابی: بورس اوراق بهادار روز گذشته همچنان شاهد جوی آرام توام با رکود در بازار بود.

هر چند که تک سهم‌هایی نظیر پتروشیمی خارک با عرضه ۸۰۰هزار سهمی خود ضمن حفظ شاخص سبب رونق بازار شدند. معامله‌گران با دقت روند تحولات در دولت به ویژه تعیین وزیر رفاه و همچنین معاونان وزرای کشور و بازرگانی را دنبال کردند. بروز شایعاتی مبنی بر تغییر برخی وزرای اقتصادی نیز موجب شده است تا بازار با احتمال تاثیرپذیری از این تغییرات مواجه باشد، هرچند که برداشت کلی معامله‌گران از این تغییرات بهتر شدن کارایی دولت است.

گروه تجهیزات همچنان با عرضه‌های سنگین مواجه بود. این عرضه‌ها سرانجام تراکتور سازی را به صف فروش کشاند. در گروه انفورماتیک، صف سنگین فروش داده‌پردازی دیروز پابر جا ماند و تنها ایران ارقام در این گروه با بهبود معاملات در آستانه انتشار گزارش

۶ ماه شرکت مواجه بود.

در بازار دیروز، گروه ساختمانی با شایعات متعددی در مورد انتظار بازار برای دو معامله عمده شامل بلوک‌های متعلق به سرمایه‌گذاری ملت و پتروشیمی مواجه است. در سرمایه‌گذاری پتروشیمی حرکت مدیریت جدید، برای پالایش پرتفوی از سهام غیرمرتبط و دریافت سهام جدید و مرتبط، مهم‌ترین تحول این هلدینگ تاثیرگذار است. در صورت افزایش بار سهام پتروشیمی این هلدینگ می‌تواند بهبود P/E را شاهد باشد.

در گروه خودرویی معاملات ضعیف در گروه سایپا در غیاب سهام گروه ایران‌خودرو همچنان ادامه دارد، هرچند که گمانه‌زنی‌ها حکایت از گزارش مناسب پارس‌خودرو در هفته آینده دارد.

در گروه واسطه‌گری مالی سرمایه‌گذاری بانک ملی با توجه به NAV قابل ملاحظه شرکت و در مسیر رشد از جمله پتروشیمی اراک و صدرا با ادامه توجه بازار مواجه است. گروه لیزینگی نیز دیروز با تشکیل صف خرید برای دو لیزینگ غدیر و ایران مواجه بود. رایان سایپا اما در غیاب توجه سهامدار عمده همچنان با صف فروش مواجه است. در گروه پتروشیمی عرضه‌های معامله‌گونه دیروز به نام پتروشیمی خارک رقم خورد تا با عرضه بیش از ۸۰۰هزار سهم شاخص نیز تحت‌تاثیر ۹/۷واحدی این نماد قد راست کرده و ۱/۱۰واحد رشد را ثبت کند، امری که در حجم ۱۲میلیارد تومانی بازار امر مهمی تلقی می‌شود، از ۱۴۶نماد مورد معامله نیز ۶۰نماد با رشد قیمت و ۶۳نماد با افت ارزش دادوستد در بازار دیروز نماد «مازنح» حق تقدم استفاده نشده سیمان مازندران در بازار گشوده شد.