گروه بورس- شرکت نئوپان 22بهمن 75درصد از پیش‌بینی درآمد حاصل از فروش خود را محقق کرد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «چنوپا» فروش سال مالی جاری را مبلغ ۷۰میلیارد و ۱۱۲میلیون ریال پیش‌بینی کرده است که در دوره نه‌‌ماه منتهی به پایان خردادماه امسال مبلغ ۵۲میلیارد و ۹۰۸میلیون ریال از آن را پوشش داد.
این در حالی است که در مقایسه با پیش‌بینی سال مالی قبل فروش شرکت با 20درصد افزایش پیش‌بینی شده است. در این دوره سود عملیاتی پیش‌بینی شده و همچنین سود پس از کسر مالیات پیش‌بینی شده هر یک معادل 62درصد و 68درصد پوشش داده شدند.
«چنوپا» پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به پایان شهریور امسال را با سرمایه پنج‌میلیارد ریال، مبلغ یک‌هزار و ۷۵۳ریال اعلام کرده است.
براساس اطلاعات دریافتی، هیات‌مدیره «چنوپا» در نظر دارد تقسیم سود به میزان دومیلیارد ریال (معادل 400ریال برای هر سهم) را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد دهد.
پیش‌بینی عملکرد «چنوپا» برای سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه ۸۵ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب بهای تمام شده کالای فروش رفته ۹درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۹۹درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۶۳درصد افزایش نشان می‌‌دهد.
شرکت دلایل تغییرات را به طور عمده افزایش حجم و نرخ فروش، کاهش بهای تمام شده کالای فروش رفته و هزینه‌های عملیاتی با توجه به بازنشستگی 45نفر از پرسنل و جایگزینی 15نفر با سطح حقوق و مزایای پایین‌تر و افزایش هزینه مالی به دلیل استفاده از تسهیلات بانکی به منظور اجرای طرح‌ها اعلام کرده است.