گروه بورس- رضا معظمی: شاخص کل بورس اوراق بهادار روز گذشته، برای دقایقی افت را تجربه کرد. در معاملات روز گذشته حرکت معامله‌گران در جمع‌آوری صف فروش شرکت داده‌پردازی به همراه جمع‌آوری صف فروش معادن منگنز با خرید ۱۱۰هزار سهم موجب شد تا شاخص در ۱۵ دقیقه اول بازار، افت ۷/۰ واحدی را تجربه کند که البته در ثبت آن دو نماد، تراکتورسازی ایران و سایپا نیز با ۲۹/۰ واحد تاثیر منفی نقش داشتند.

افت شاخص اما مدت طولانی ادامه نیافت رشد قیمت سهام بانک پارسیان با تاثیر ۵۸/۱ واحد و رشد قیمت سرمایه‌گذاری بانک ملی با تاثیر ۸۳/۰ واحد موجب شد تا شاخص در ساعت ۹ و ۵۶ دقیقه به ۷۴/۱ واحد رشد برسد. بازار در ساعت ۱۰ و ۳۳ دقیقه شاهد جابه‌جایی یک بلوک ۱/۱میلیون سهمی سازه پویش در نرخ ۱۵هزار و ۲۴۰ریال بود. در ساعت ۱۰ و ۳۹ دقیقه نیز دادوستد یک بلوک ۱۹۹هزار سهمی شرکت سیمان شاهرود در نرخ ۸هزار و ۶۴۸ریال مورد، در بازار ثبت شد. یک دقیقه بعد نیز نماد سرمایه‌گذاری معادن و فلزات که در ساعت ۱۰ و ۸ دقیقه دادوستد اولین بلوک به تعداد ۲۶۵هزار سهم را در نرخ ۳هزار و ۸۴۵ریال شاهد بود جابه‌جایی یک بلوک ۷۰۰هزار سهمی را در نرخ ۳هزار و ۸۴۰ ریال تجربه کرد. در ساعت ۱۱ و ۲۲ دقیقه نیز یک بلوک یک‌میلیون سهمی سرمایه‌گذاری معادن و فلزات در نرخ ۳هزار و ۸۶۰ریال دادوستد شد.

شاخص کل که در ساعت پایانی معاملات از یک سو با تاثیر مثبت عرضه یک‌میلیون سهم صدرا با تاثیر ۸۹/۱ واحد مواجه شده و از سویی نیز افت دو نماد تراکتورسازی ایران به میزان ۰۴/۱ واحد و سایپا به میزان ۳۵/۱ واحد را تجربه نموده بود. در انتهای بازار با تاثیر ۴۸/۰ واحدی نماد تولید مواد اولیه داروپخش و ۳/۴ واحدی سرمایه‌گذاری بانک ملی سرانجام با ۷۲/۵ واحد رشد سومین روز ماه مهر و نخستین روز ماه مبارک رمضان را پشت سر گذاشت.