گروه بورس- ارزش معاملات گروه واسطه‌گری‌های مالی در شهریورماه امسال از ۹۱۷میلیارد ریال گذشت. به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، از ابتدای آخرین ماه تابستان سال‌جاری تعداد ۷۱۱میلیون و ۱۴۲هزار و ۹۰۷سهم گروه واسطه‌گری‌های مالی به ارزش ۹۱۷میلیارد و ۷۱۹میلیون ریال دادوستد شد. این تعداد سهم را ۱۲هزار و ۲۹۱نفر در ۳۴هزار و ۱۲۱نوبت معامله کردند.

بنابراین گزارش، بیشترین ارزش و تعداد معاملات گروه در این دوره متعلق به بانک پارسیان بود.

از ابتدای ماه گذشته تعداد ۲۶۴میلیون و ۷۰۲هزار و ۴۸۷سهم بانک پارسیان توسط ۳هزار و ۵۶۳نفر در ۶هزار و ۷۷۹نوبت به ارزش ۵۷۵میلیارد و ۷۹۰میلیون ریال مبادله شد. بر این اساس، سهام بانک پارسیان پرطرفدارترین سهم گروه نیز بود. همچنین سرمایه‌گذاری سپه نیز در دومین جایگاه بیشترین ارزش و تعداد معاملات گروه ایستاد.

طی شهریورماه ۱۷۶میلیون و ۱۳۰هزار و ۳۲۶سهم سرمایه‌گذاری سپه توسط یک‌هزار و ۲۶۹نفر در ۳هزار و ۸۳ نوبت به ارزش ۱۷۶میلیارد و ۵۰۱میلیون ریال به معامله رسید.آخرین قیمت هر سهم سرمایه‌گذاری سپه در پایان این ماه یک‌هزار و ۳۰ریال و P/E آن نیز معادل ۱۱/۷ بود. بر این اساس، سرمایه‌گذاری‌ ملی نیز رتبه سوم بیشترین ارزش و تعداد معاملات گروه را کسب کرد. در این دوره ۷۹میلیون و ۳۱هزار و ۳۵۷سهم سرمایه‌گذاری ملی توسط ۳هزار و ۲۵۶نفر در ۸هزار و ۷۱۶نوبت به ارزش ۸۰میلیارد و ۲۶۰میلیون ریال دادوستد شد. سرمایه‌گذاری ملی نیز دارای P/E معادل ۳۸/۳ است. هر سهم این شرکت در آخرین روز معاملات در شهریورماه یک‌هزار و پنج‌ریال قیمت داشت.

بنابراین گزارش، سرمایه‌گذاری بوعلی و سرمایه‌گذاری بهمن نیز به ترتیب رتبه‌های چهارم و پنجم بیشترین ارزش معاملات گروه را داشتند. از سویی، کمترین رقم دادوستد متعلق به لیزینگ صنعت و معدن بود.براساس این گزارش، از میان ۱۸شرکت گروه واسطه‌گری‌های مالی هفت شرکت با بازدهی مثبت در شهریورماه همراه بودند. شرکت سرمایه‌گذاری نیرو تنها شرکت گروه بود که شهریورماه را بدون نوسان پشت‌سر گذاشت. ۹ شرکت دیگر گروه نیز از درصد نوسان منفی برخوردار بودند.