فارس- معاون سابق عملیاتی و نظارت سازمان بورس با اشاره به انجام توافقاتی با مدیران برخی از شرکت‌ها، از بازگشایی چند نماد گروه روی در هفته جاری خبر داد. هادی بیدختی که در آخرین مصاحبه خود در سمت معاون عملیاتی و نظارت سازمان بورس، ضمن اعلام این خبر در رابطه با وضعیت شرکت کالسیمین اظهار داشت: روز سه‌شنبه گذشته آخرین اطلاعات این شرکت دریافت شد که نماد معاملاتی آن روز شنبه بازگشایی خواهد شد.

وی درباره سه شرکت ملی سرب و روی، باما و فرآورده‌های مواد معدنی گفت: این سه شرکت نیز آخرین اطلاعات مربوط به وضعیت بودجه و سود سهام را تهیه کرده‌اند که بعد از تایید حسابرس و ارسال به سازمان بورس، بلافاصله در تابلوی معاملات بورس قرار خواهند گرفت.

بیدختی به بازگشایی نماد توسعه معادن روی ایران در فرصت زمانی کمتر از ۱۰ روز تاکید کرد و گفت: این شرکت نسبت به تهیه صورت‌های مالی تلفیقی اقدام کرده که ظرف های آینده به این معاونت ارائه خواهد شد.

وی افزود: بعد از بررسی‌های لازم چنانچه اطلاعات این شرکت شفاف و روشن باشد، نماد توسعه معادن روی ظرف دو روز مورد بازگشایی قرار خواهد گرفت.

معاون سابق عملیات و نظارت بر بازار در برابر این پرسش که نماد ایران خودرو و دیگر شرکت‌های این گروه چه زمانی باز خواهند شد، پاسخ داد: نماد این شرکت‌ها که به دلیل تاثیر فروش سهام بانک پارسیان در بودجه و سود سهام روز سه‌شنبه هفته گذشته متوقف شده بود، بعد از اعلام قطعی این معامله ارائه اطلاعات آخرین وضعیت مالی باز خواهند شد.

وی ادامه داد: بودجه این شرکت‌‌ها همزمان با تعدیل سود باید مورد بررسی قرار گیرد.

بیدختی در خاتمه یادآور شد: طبق برنامه‌ای مدون،‌ چنانچه اطلاعات شرکت‌هایی که با توقف نماد روبه‌رو هستند، هر چه زودتر به این واحد ارسال شود، به همان نسبت نیز سریع‌تر با بازگشایی نماد روبه‌رو خواهند شد.