ایرنا- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: چشم‌انداز آینده بورس اوراق بهادار تهران به علت ایجاد جو روانی مناسب در بازار سهام و همچنین افزایش حجم داد‌و‌ستدها، مثبت به نظر می‌رسد. مهدی ماندگار به رفع مشکلات موجود در برخی شرکت‌ها برای بهبود وضعیت بورس تاکید کرد و افزود: ضعف ترازنامه‌ای، اطلاعاتی، دسترسی نداشتن به منابع بلندمدت، وجود مشکل به حداقل رساندن هزینه‌ها در مدیریت مالی، بالابودن مخاطره مالی، نگهداری بیش از حد موجودی در ترازنامه شرکت و مشکلات ارزی نظیر مشکلات موجود در شرکت‌های فعال در بورس است.

این کارشناس بازار سرمایه، حباب‌های موجود در قیمت سهام، فاصله گرفتن نرخ سهام از ارزش ذاتی، ورود منابع مالی متعدد به بورس از سال ۱۳۸۰ تا مرداد۸۳، ورود منابع مالی متعدد از خارج به بورس تهران، خرید و فروش‌های کاذب، نبود نظارت‌های کافی از سوی مدیران بورس و کارگزاران و عوامل سیاسی را از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار بر روند منفی داد‌و‌ستدها در بازار سهام در دوره گذشته دانست.

وی اجرای قانون جدید بازار سرمایه در سال‌جاری و سایر برنامه‌های سازمان جدید بورس را از عوامل مهم و تاثیرگذار در فعالیت‌های بازار سهام دانست و افزود: با اجرای قانون و برنامه یاد شده اعتماد سهامداران نسبت به بازار سرمایه افزایش می‌یابد.

به اعتقاد ماندگار، با اجرایی شدن قانون جدید بازار سرمایه، سهامداران نسبت به بازار سهام اطمینان نسبی پیدا خواهند کرد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بورس ایران در سال‌های اخیر دوران افت شاخص‌ها را پشت‌سر گذاشته است، افزود: بورس ایران مطابق آمار ارائه شده در یک سال اخیر بیش از ۳۰درصد کاهش شاخص کل را تجربه کرده است.