گروه بورس- صنایع سیمان غرب سیاست تقسیم سود امسال را اعلام نکرده است.

براساس اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت در خردادماه امسال اعلام کرده بود که هیات‌مدیره در نظر دارد برای سال مالی منتهی به مهرماه امسال مبلغ ۹۱میلیاد و ۳۰۰میلیون ریال به ازای هر سهم مبلغ ۸۳۰ریال جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
صنایع سیمان غرب درآمد هر سهم سال مالی مزبور را با 110میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ 840ریال پیش‌بینی کرده ا ست.
«سغرب» باتحقق ۷۳۰ریال سود به ازای هر سهم در پایان دوره ۹ماه منتهی به تیرماه امسال توانست معادل ۸۷درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را پوشش دهد.
پیش‌بینی عملکرد صنایع سیمان غرب برای سال مالی منتهی به مهرماه 85 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 5درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 2درصد کاهش، سود عملیاتی 17درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 5درصد افزایش نشان می‌دهد.
صنایع سیمان غرب طرح افزایش ظرفیت تولید از دو هزار به چهار هزار تن کلینکر در روز با برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز به مبلغ ۶۲۴میلیارد ریال را در دست اجرا دارد و در این رابطه تاکنون مبلغ ۴۸۷میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است. مطابق اطلاعات دریافتی از شرکت، درصد پیشرفت کار این طرح ۶۹درصد بوده و تاریخ بهره‌برداری از آن اسفندماه ۱۳۸۵ است.
شرکت قبلا تاریخ بهره‌برداری از طرح را بهمن‌ماه 85 اعلام کرده بود.