گروه بورس - رضا معظمی: شاخص کل بورس روز گذشته برای دومین روز پیاپی شاهد رشد دو رقمی بود. در بازار دیروز معامله‌گران شاهد آغاز مناسب بازار با معاملات پرحجم در نماد چادرملو بودند. با عرضه بیش از نیم میلیون سهم چادرملو این سهم برای دقایقی از صف خرید خارج شد، که این امر دیری نپایید و بار دیگر صف خرید برای این نماد تشکیل شد. این فعل و انفعال تاثیر مثبت ۷۵/۴ واحد بر شاخص داشت، تا در سایه عرضه اولیه سهام کربن که با صف خرید مواجه بود و رشد قیمت فرآوری مواد معدنی مجموعا با تاثیر ۵۵/۰ واحد شاخص در ۱۵ دقیقه اول بازار رشد ۴۵/۶ واحدی را تجربه کرد.

بازار در ساعت ۹ و ۴۴ دقیقه شاهد جابجایی یک بلوک ۷۱/۳میلیون سهمی سیمان خاش در نرخ ۷هزار و ۱۹۸ ریال بود. شاخص کل در ساعت ۱۰ از ۸ واحد رشد نیز فراتر رفت. این رشد به دلیل افزایش نرخ سهام سرمایه‌گذاری معادن و فلزات با تاثیر ۶۸/۰ واحد و با وجود تاثیر منفی خرید ۴۰۰هزار سهم سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی از صف فروش این شرکت با تاثیر منفی ۵۱/۰ واحد بود. بازار در ساعت ۱۰ و ۱۵ دقیقه شاهد جابه‌جایی یک بلوک ۵۹میلیون سهمی سرمایه‌گذاری سپه در نرخ یک هزار ریال بود. در ساعت ۱۰ و ۳۹ دقیقه نیز یک بلوک ۱۱۶هزار سهمی سیمان فارس و خوزستان در نرخ ۳هزار و ۳۲۰ ریال در بازار دادوستد شد.

در ساعت ۱۱ و ۱۴ دقیقه سهام شرکت ایران دارو شاهد خرید و فروش یک بلوک ۱۴۰هزار سهمی در نرخ ۸هزار و ۹۹۸ ریال بود. در ساعت ۱۱ و ۳۱ دقیقه نیز بلوک ۲۸۵هزار سهمی کمباین‌سازی ایران در نرخ ۴هزار و ۱۹۰ ریال در بازار دادوستد شد.

شاخص در ساعت ۱۱ و ۵۶ دقیقه با توجه به رشد قیمت سهام گل‌گهر با تاثیر مثبت ۱۲/۲واحد و عرضه حدود یکصدهزار سهم پتروشیمی خارک که با صف خرید مواجه بود، منجر به آن شد تا شاخص به ۱/۱۲واحد رشد برسد.

با توجه به عرضه یک‌میلیون سهام سرمایه‌گذاری مسکن با تاثیر مثبت ۴۹/۱واحد، عرضه ۶۹۸هزار سهم زامیاد با تاثیر ۲/۱واحد و عرضه ۶۴۰هزار سهم باما با تاثیر یک‌واحد و افزایش تاثیر مثبت نماد گل‌گهر به ۶۴/۳واحد، رشد شاخص در پایان معاملات به ۲۵/۱۶واحد رسید.