گفته‌های بازار: گفته می‌شود، مدیر مالی یکی از شرکت‌های سرمایه‌‌گذاری برای سومین بار اقدام به خرید ۵۰۰هزار سهم شرکت ایران ارقام به نام شخص ثالث کرده است تا توجه سهامداران به این سهم جلب شود. همین گروه از سهامداران با داغ‌کردن بازار معامله سهم شرکت مزبور هم اقدام به پخش شایعه تعدیل مثبت ۱۰۰۰ریالی برای «مرقام» کرده‌اند. شنیده‌های ما: در همین حال شنیده‌های ما از داخل شرکت حاکی از بی‌اطلاعی مسوولان مرقام از این نوع معامله سهام است. تعدیل مثبت ۱۰۰۰ریالی شرکت هم در ظاهر صحت ندارد. از طرفی در سایت شرکت خدمات بورس سهامدار حقیقی بالای درصد دیده نمی شود.

گفته‌های بازار: آبفر تولیدکننده کنتورهای دیجیتالی آب هم با حمایت و استقبال وزارت نیرو توانسته از زیان‌دهی به سوددهی برسد، گرچه اعلام

EPS ر۹۴ ریالی ۸۵ ناشی از طریق تعدیل کارکنان شرکت در سال‌جاری است، ولی قراردادهای این شرکت موجب شده تا برای سال‌آینده هم ۵۵۰ریال EPS پیش‌بینی شود.

گفته می‌شود آبفر در سال‌جاری تعدیل مثبت نخواهد داد، چرا که قراردادهای این شرکت در سال آینده روی سود تاثیر خواهد گذاشت و اکنون فقط زیان‌های گذشته را جبران می‌کند.

از دیگر دلایل سودده شدن آبفر، حضور یکی از اعضای هیات‌مدیره شرکت مزبور در یکی از پست‌های مدیریتی آب و فاضلاب عنوان شده است.

آبفر در سال‌مالی گذشته ۴۸ریال زیان داد.

شنیده‌های ما: از درون شرکت خبر می‌رسد که شرکت قراردادهای سوددهی دارد، ولی میزان آن مشخص نیست. به نظر می‌رسد، سهامداران آبفر در مورد سوددهی شرکت اغراق می‌کنند.

آبفری‌ها همچنین شایعه حضور یکی از اعضای هیات‌مدیره‌شان در یکی از پست‌های مدیریتی آب و فاضلاب را هم تکذیب می‌کنند.

گفته‌های بازار:افزایش بهای جهانی نفت موجب شده تا سهام شرکت‌های پتروشیمی و وابسته به نفت مورد توجه سهامداران قرار گیرد. روز گذشته در کنار شایعاتی که برای پتروشیمی اصفهان مطرح بود، خبرهایی درباره تعدیل مثبت پتروشیمی شیراز از ۸۴ریال به ۲۰۰ریال بین سهامداران رد و بدل می‌شد.

همچنین خبرهایی از واگذاری بخش عمده‌ای از سهام شرکت مزبور به گوش می‌رسید.

شنیده‌های ما: ولی مسوولان شرکت می‌گویند: در مورد تعدیل مثبت هیچ تصمیمی نداریم و شایعه کاملا غیرواقعی است.

پتروشیمی شیراز در سه ماهه اول سال ۲۲درصد از EPS ۸۴ریالی خود را پوشش داده است. همچنین در حالی که تنها ۵/۱درصد از سهام شرکت مزبور در بازار شناور است

۴۵/۰۶ درصد از سهام شرکت قرار است که در قالب سهام عدالت واگذار شود.دست‌اندرکاران شرکت معتقدند این واگذاری موجب خروج پتروشیمی شیراز از سیستم دولتی، تعدیل قیمت محصولات و افزایش فروش و سود می‌شود.