گفته‌های بازار: پتروشیمی اصفهان هم از شایعات افزایش بهای جهانی نفت بی‌نصیب نماند. سهامداران این شرکت چندروزی است که در تالار شایع کردند که شرکت مزبور تا ۱۶۰۰ریال تعدیل مثبت خواهد داشت. شنیده‌های ما: اما خبر‌های محکم رسیده از درون شرکت، خیال همه سهامداران را راحت کرد. براساس این اخبار رسیده، EPS پتروشیمی اصفهان در همان میزان ۱۱۰۰ریال باقی خواهد ماند و تکان نمی‌خورد. این شرکت در سه‌ماه اول سال ۲۸درصد از EPS خود را پوشش داد. البته شاید بعد از گزارش ۶ماهه اتفاقاتی رخ دهد، ولی باید منتظر ماند.

گفته‌های بازار: دیروز در تالار شیشه‌ای شایع شده بود که نماد سایپا امروز یا فردا بازگشایی خواهد شد و این غول خودروسازی برای هرسهم خود ۱۷۰۰ریال تعدیل مثبت خواهد داد، گرچه برخی سهامداران جزء این میزان تعدیل را بعید می‌دانند.

شنیده‌های ما: اما شنیده‌های ما حاکی است که مسوولان سایپا، بازگشایی نماد را منوط به تصمیم بورس عنوان کرده و گفته‌اند که ما همه کار‌های لازم برای بازگشایی نماد را انجام داده‌ایم، اما بورس هنوز نماد سایپا را باز نکرده است.

به گفته مسوولان سایپا، تعدیل EPS شرکت نیز به طور کامل دور از واقعیت است و شرکت چنین تصمیمی ندارد.

گفته‌های بازار: «تایرا» از ۱۲۵۰ تا ۱۶۰۰ریال تعدیل مثبت خواهد داد و این به دلیل رفع مشکل نقدینگی این شرکت از سوی دولت است. سهامداران جزء معتقدند بهای هر سهم این شرکت هم از ۶۲۰۰ ریال تا ماه آینده به مرز ۷۰۰۰ریال خواهد رسید که البته برخلاف دیگر شرکت‌های بورسی، سود شرکت کاغذی نیست و به صورت واقعی بین سهامداران تقسیم می‌شود و ناشی از رونق کشاورزی در دولت نهم است.

شنیده‌های ما: ولی مسوولان شرکت تراکتورسازی ایران، تعدیل مثبت شرکت را تکذیب کرده و می‌گویند: در حال حاضر شرکت تصمیمی برای تعدیل EPS خود ندارد. حتی برخی از سهامداران جزء فعال بازار هم از این شایعه متعجب شدند.

گفته‌های بازار: ایران‌خودرو قصد دارد سهام بانک پارسیان را که تحت تملک زیرمجموعه‌هایش است، به فروش برساند.

ایران‌خودرو به همراه زیرمجموعه‌هایش بیش از ۲۶درصد از سهام بانک پارسیان را در اختیار دارد. گفته می‌شود قرار است این میزان سهام به یک بانک عربی واگذار شود. انتشار این خبر موجب شد روز گذشته سهام بانک پارسیان و ایران‌خودرو هر دو در صف خرید قرار گیرد. مهرکام پارس نیز از همین شرایط برخوردار بود. پیش‌بینی می‌شود این موضوع EPS ایران‌‌خودرو را هم تحت‌شعاع خود قرار دهد.

شنیده‌های ما: این خبرها از مدت‌ها قبل در بازار شنیده می‌شود. حقیقت این است که صحبت‌هایی میان طرفین صورت گرفته است، اما هنوز هیچ چیز قطعی نیست.

اما یک چنین نقل و انتقال سهام یا به گفته بچه‌های کف بازار «معامله بزرگ» مقدمات دارد. ابتدا باید «سازمان» موافقت کند. آگهی آن باید در روزنامه‌ها درج شود و غیره. در مجموع شنیده‌های ما هم شایعه را تکذیب نمی‌کند. اما هر چه باشد، شایعه، شایعه است و مسوولیت خرید و فروش بر عهده شما.