گروه بورس- شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا پیشنهاد هیات مدیره در خصوص تقسیم سود را اعلام نکرده است.

براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، شرکت پیش‌تر اعلام کرده بود که هیات مدیره در نظر دارد تقسیم معادل ۹۰‌درصد سود خالص سال مالی منتهی به اردیبهشت ماه ۸۵‌ را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا درآمد هر سهم سال مالی مزبور را با یک‌هزار و 600‌میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ 531‌ریال پیش‌بینی کرده بود. در پایان دوره 12‌ماه منتهی به اردیبهشت امسال توانست 100‌درصد پیش‌بینی خود را محقق کند.
این در حالی است که «ورنا» در اردیبهشت امسال پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی مزبور را مبلغ ۵۸۰‌ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را عمدتا ناشی از کاهش سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر عنوان کرده است.
پیش‌بینی عملکرد گروه صنعتی رنا برای سال مالی منتهی به اردیبهشت 85‌ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها 10‌درصد افزایش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها 39‌درصد کاهش، سود عملیاتی 5‌درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات 4‌درصد کاهش نشان می‌دهد.
به موجب مصوبات مجمع‌ عمومی فوق‌العاده شهریور ۸۴، سرمایه شرکت از مبلغ یک‌‌هزار و ۸۰‌میلیارد ریال به مبلغ یک‌‌هزار و ۶۰۰‌میلیارد ریال (معادل ۱۴۸/۴۸‌درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش یافت.