گروه بورس- شرکت سرمایه‌گذاری البرز درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه 85 را با سرمایه 440میلیارد ریال مبلغ 301ریال پیش‌بینی کرد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، «والبر» پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۸۵ را در تاریخ ۲۳ اردیبهشت‌ماه‌۸۵ نیز ۳۰۱ ریال اعلام کرده بود که با وجود عدم تغییر پیش‌بینی درآمد هر سهم، جزئیات آن تغییر کرده است.
شرکت دلایل این تغییر را عدم پیش‌بینی تقسیم سود شرکت‌های اعتلای البرز و کامپیوتر البرز و کاهش پرسنل اعلام کرده است.
براساس این گزارش شرکت سیاست تقسیم سود، پیش‌بینی سود و زیان تلفیقی مربوط به سال ۸۵ را اعلام نکرده است.
سرمایه‌گذاران در خصوص تقسیم سود، باید میزان سود قابل تقسیم تلفیقی شرکت را با توجه به بخشنامه این سازمان (مطابق بخشنامه مذکور در صورتی که سود تلفیقی کمتر از سود شرکت اصلی باشد، حداکثر سود قابل تقسیم به میزان سود تلفیقی خواهد بود) مدنظر قرار دهند.
همچنین پیش‌بینی عملکرد سال مالی منتهی به پایان اسفندماه امسال، «والبر» در مقایسه با عملکرد واقعی سال قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۱۸درصد کاهش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها ۱۰۰درصد کاهش، سود عملیاتی ۲۵درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۲۵درصد کاهش داشته است.
بنابراین گزارش سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های شرکت در سه ماه منتهی به خرداد امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 47درصد افزایش داشته است و این در حالی است که این شرکت توانست 21درصد از بودجه سالانه خود را پوشش دهد.