گروه بورس‌ـ شرکت معادن منگنز ایران درآمد هر سهم امسال را با 13ریال افزایش به‌طور خالص مبلغ 870 ریال پیش‌بینی کرده است.

براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت در تیر ماه امسال پیش‌بینی درآمد هر سهم سال‌مالی ۸۵ را مبلغ ۸۵۷ریال اعلام کرده بود که دلایل تغییر را عنوان نکرده است.
معادن منگنز ایران توانست تا پایان دوره سه ماه منتهی به خرداد ماه با تحقق 114ریال سود به ازای هر سهم معادل 13درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را پوشش دهد.
همچنین پیش‌بینی عملکرد «کمنگنز» برای امسال در مقایسه با سال‌مالی قبل از ۸درصد افزایش فروش، ۱۶درصد کاهش سود عملیاتی و از یک درصد افزایش سود پس از کسر مالیات برخوردار است.
این در حالی است که پیش‌بینی درآمد حاصل از فروش این شرکت در مقایسه با سال‌مالی قبل بدون تغییر است.
مبلغ ۷میلیارد و ۲۵میلیون ریال (۲۷۸ریال به ازای هر سهم) معادل ۳۲درصد از کل سود خالص سال‌مالی ۸۵ بابت درآمد سرمایه‌گذاری‌ها در نظر گرفته شده و پیش‌بینی خالص درآمدها (هزینه‌)های متفرقه سال ۸۵ به مبلغ ۵میلیارد و ۴۵۸میلیون ریال (به ازای هر سهم ۲۱۶ریال) معادل ۲۵درصد از کل سود نیز عمدتا بابت سود سپرده‌های بانکی و فروش دارایی‌های غیرمولد است.
هیات‌مدیره تصمیم دارد مبلغ 10میلیارد و 120میلیون ریال (به ازای هر سهم 400ریال) را به عنوان سود قابل تقسیم سال 1385 بین صاحبان سهام و مبلغ 5میلیارد و 500میلیون ریال را به عنوان اندوخته طرح و توسعه به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
معادن منگنز ایران طرح توسعه چاه شماره یک تراز ۲۴۰متری با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۳میلیارد ریال و با هزینه‌های انجام شده به مبلغ ۱۳میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال تکمیل کرده است که با توجه به عملیات مربوط به تجهیز و آماده‌سازی معادن شهرستانک که در سال‌جاری خریداری شده است، از نیمه دوم سال ۱۳۸۵ به بهره‌برداری می‌رسد.