گروه بورس- سیمان بجنورد تا پایان دوره 9 ماه منتهی به تیر ماه امسال با تحقق 446‌ریال سود به ازای هر سهم معادل 70‌درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را پوشش داد.

براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت درآمد هر سهم سال مالی منتهی به مهر ماه امسال را با ۱۹۶‌میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۶۳۷‌ریال پیش‌بینی کرده است.
پیش‌بینی عملکرد «سبجنو» برای سال مالی منتهی به مهر ماه 85 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 5‌درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 6‌درصد افزایش سود عملیاتی 12‌درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات 13‌درصد کاهش نشان می‌‌دهد.
شرکت اعلام کرده طرح‌های افزایش ظرفیت کارخانه از ۲‌هزار به ۲‌هزارو ۸۰۰‌تن کلینکر در روز (بهره‌برداری در سال ۱۳۸۵) و همچنین توسعه و ایجاد خط تولید جدید به ظرفیت تولیدی ۳‌هزار و ۳۰۰‌تن کلینکر در روز (بهره‌برداری در سال ۱۳۸۶‌)به ترتیب با برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز به مبلغ ۸۰ و ۱۰۲/۱‌میلیارد ریال را در دست اجرا دارد که در این رابطه تاکنون در مجموع حدود مبلغ ۵۷۴‌میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است. شرکت در اطلاعات ارسالی آذر ماه ۸۴ برآورد سرمایه‌گذاری ایجاد خط تولید جدید در ظرفیت ۳۳۳۰‌ تن کلینکر درروز را ۹۱۸‌میلیارد ریال اعلام کرده بود.

pic۱

بنابر پیگیری‌های به عمل آمده شرکت سیاست تقسیم سود سال مالی ۱۳۸۵‌ را اعلام نکرده است. براساس اطلاعات ارسالی ۲۹‌ آذرماه ۸۴ شرکت عنوان کرده بود که هیات مدیره تصمیم دارد برای سال مالی منتهی به مهر ماه ۸۵‌مبلغ ۶۰۰‌ریال به ازای هر سهم جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.