گفته‌های بازار: گفته می‌شود احتمال تعدیل مثبت EPS جوشکاب یزد (بیش از ۱۶۰۰ریال) در روزهای آینده وجود دارد. ارزش سهام این شرکت طی روزهای گذشته به‌دلیل بازارگردانی به شدت بالا رفته است. برخی سهامداران جزء، این بازارگردانی را نوسان‌گیری قلمداد می‌کنند و می‌گویند: یکی از سهامداران عمده شرکت که کمتر از ۱۰درصد سهام دارد، سهام جوشکاب یزد را در قیمت پایین خریداری کرده و با هدف سفته‌بازی و نوسان‌گیری بهای سهم را افزایش داده است.

در حالی که آنان هیچ برنامه‌ای برای توسعه شرکت ندارند و قیمت را به طور غیرواقعی بالا می‌برند.

شنیده‌های ما: هنوز در مورد تعدیل مثبت EPS شرکت رسما تصمیمی گرفته نشده ولی احتمال تعدیل مثبت بسیار زیاد است. قرار گرفتن سهام شرکت جوشکاب یزد در صف خرید و افزایش بهای سهام هم ناشی از تمایل برخی سهامداران است.

گفته‌های بازار: درخشان تهران، تولید‌کننده چرم کفش، به زودی از ۲۶۰‌ریال به ۳۵۰‌ریال تعدیل مثبت EPS خواهد داشت. افزایش صادرات این شرکت پارسال مهم‌ترین دلیل تعدیل EPS عنوان می‌شود. گفته می‌شود این شرکت، پارسال ۵/۲‌میلیون تن صادرات داشته است.

سقف بهای هر سهم درخشان تهران دیروز در تابلوی فرعی معاملات ۱۱۷۰‌ریال بود.

شنیده‌های ما: مسوولان شرکت تصمیمی درمورد تعدیل EPS شرکت ندارند و البته در گفت‌وگو با خبرنگار ما موافق درج این خبر غیررسمی نبودند.

آنچه در پشت پرده این شایعه بود، همین که گفته شد.

گفته‌های بازار: تکین کو

طی روزهای آینده از ۱۷۵۰ریال به ۲۱۰۰ریال تعدیل مثبت EPS خواهد داد. سهم شرکت مزبور روز گذشته تا سقف قیمت ۸۱۲۸ریال در تابلوی اصلی بورس دادوستد شد.

شنیده‌های ما: اما شنیده‌های ما حاکی از آن است که اگر تعدیل مثبتی در سهم شرکت تکین کو وجود داشته باشد بعد از ارائه گزارش ۶ماهه اعلام می‌شود و در حال حاضر تعدیل مثبتی در EPS شرکت رخ نخواهد داد.

تکین کو در سه ماه نخست سال‌جاری ۱۷درصد از EPS خود را پوشش داد.

گفته‌های بازار: نماد داروسازی حکیم که اکنون در تابلوی فرعی قرار دارد، به دلیل عرضه پایین و انجام ندادن معاملات به تابلوی چهارم بورس منتقل خواهد شد.

شنیده‌های ما: درصد بالایی از سهام شرکت در اختیار سهامداران عمده است و شرکت سهام شناور بسیار کمی در بازار دارد.

سهامداران عمده هم تمایلی به عرضه سهام خود در بازار ندارند، به همین دلیل هم چند وقتی است این سهم در بازار عرضه نمی‌شود.

خبر انتقال نماد داروسازی حکیم هم به تابلوی چهارم بورس دور از واقعیت است و مسوولان شرکت اطلاعی از این تصمیم بورس ندارند.