معاملات گروه غذایی در ماه جاری

گروه بورس - از ابتدای مرداد‌ماه تاکنون در گروه فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی تعداد ۲۳میلیون و ۷۲۷هزار و ۳۲ سهم به ارزش ۱۰۷میلیارد و ۲۳۷میلیون ریال دادوستد شد. به گزارش خبرنگار ما، این تعداد سهام به ۲۲ شرکت و حق تقدم تعلق داشت. در این مدت تعداد یک هزار و ۳۹۹ خریدار حقیقی و حقوقی در ۴هزار و ۲۷ نوبت اقدام به خرید و فروش شرکت‌های گروه فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی کردند.

ارزش معاملات پگاه اصفهان از ابتدای این ماه در حالی رده نخست را در این گروه کسب کرد که جمع معاملات این شرکت با معامله تعداد ۱۱میلیون و ۸۳هزار و ۸۶۷ سهم، به مبلغ ۶۴میلیارد و ۲۴۷میلیون ریال رسید. همچنین پگاه اصفهان در این مدت دارای بازدهی مثبت ۹/۱درصد بود و ۴۴ خریدار سهام این شرکت را در ۷۳۸ دفعه خرید و فروش کردند.

همچنین قندپارس با ۲میلیون و ۹۱۰هزار و ۷۱۹ سهم معامله شده به ارزش ۷میلیارد و ۷۶۳میلیون ریال رده دوم بیشترین سهام معامله شده گروه غذایی را داشت. این در حالی است که ۳۵۸ خریدار در ۷۶۸ دفعه اقدام به معامله سهام قندپارس کردند. به این ترتیب قندپارس با بیشترین تعداد خریدار و بیشترین تعداد معامله پرطرفدارترین و پرمعامله‌ترین سهام گروه فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی بود.

همچنین پگاه آذربایجان غربی با ۱۳میلیارد و ۸۳۱میلیون ریال جمع معاملات رده دوم بیشترین ارزش معاملات گروه غذایی را داشت.

بنابراین گزارش شرکت‌های گلوکوزان، ناب و نوش مازندران به ترتیب در رده‌های پایانی ارزش معاملات و تعداد سهام معامله شده گروه غذایی قرار گرفتند. ارزش معاملات انجام شده این شرکت‌ها در مجموع با دادوستد ۵میلیون و ۲۵۶ سهم این سه شرکت به ۹میلیون ریال رسید.

این در حالی است که قند هگمتان با بازدهی منفی ۴۲/۳۲درصد کمترین بازدهی را در گروه غذایی داشت و همچنین توسعه صنایع بهشهر نیز با ۵۴/۱۹درصد نوسان منفی رده دوم کمترین بازدهی را در این گروه از آن خود کرد. لازم به ذکر است دلیل افت قیمت سهام این دو شرکت افزایش سرمایه بوده است.