گروه بورس- شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران طی دوره یک ماه منتهی به پایان تیرماه امسال مبلغ 6‌میلیارد و 845‌میلیون ریال سهام تحصیل کرد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی در دوره مزبور سهام شرکت‌های داروسازی اسوه، پتروشیمی اراک، گروه دارویی سبحان، فرآوری مواد معدنی، کالسیمین، گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران، تاید واتر، سرمایه‌گذاری نیرو و سیمان شرق را به پرتفوی خود افزود.
از سویی این شرکت از واگذاری سهام شرکت‌های چادرملو، قند پیرانشهر، پتروشیمی اصفهان، سایپا، سرمایه‌گذاری نیرو، سرمایه‌گذاری توس‌ گستر، سرمایه‌گذاری مسکن و سیمان تهران مبلغ یک‌میلیارد و 194‌میلیون ریال سود کسب کرد. مبلغ واگذاری این سهام 9‌میلیارد و 35‌میلیون ریال و بهای تمام شده آنها رقم 7‌میلیارد و 841‌میلیون ریال بود.
در دوره یک ماه یاد شده ارزش بازار پایان دوره گروه مواد و محصولات شیمیایی در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره آن با رشد ۲۹/۶۷‌درصد مواجه شد.
همچنین در گروه خودرو ارزش بازار پایان دوره آن نسبت به بهای تمام شده، 50/1‌درصد افزایش را تجربه کرد.
این در حالی است که گروه خودرو‌ ۷/۲۵‌درصد از پرتفوی «وتوصا»‌ را تشکیل می‌دهد. پس از آن گروه واسطه‌گری مالی بیشترین بخش پرتفوی این شرکت را به خود اختصاص داده است.
شرکت سرمایه‌گذاری سود عملیاتی دوره 10 ماه منتهی به پایان تیر ماه امسال را رقم 103‌میلیارد و 969‌میلیون ریال اعلام کرده است. سود قابل تخصیص «وتوصا» نیز مبلغ 122‌میلیارد و 853‌میلیون ریال و سود هر سهم در دوره مزبور 100‌ریال بوده است.


pic1


pic2