گروه بورس - شهد ایران درآمد هر سهم سال مالی منتهی به اسفند امسال را با ۱۲۵میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۳۰۰ ریال پیش‌بینی کرده است. بنابر اطلاعات منتشره از سوی بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت توانست تا پایان دوره سه ماه منتهی به خرداد ماه امسال با تحقق ۵۴ ریال سود به ازای هر سهم معادل ۱۸درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را پوشش داده است که این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۳درصد کاهش داشته است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد «غشهد» برای امسال در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل از ۲۱درصد افزایش فروش، ۱۹درصد افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته، ۲۸درصد افزایش سود عملیاتی و یک درصد افزایش سود پس از کسر مالیات برخوردار است.

شهد ایران طرح‌های توسعه خط‌پرکنی و بسته‌بندی آبمیوه دوی پک (۴ خط) با برآورد سرمایه‌گذاری ۱۹میلیارد و ۷۱۱میلیون ریال، هزینه‌های انجام شده به مبلغ ۱۹میلیارد و ۶۸۰میلیون ریال (پیشرفت کار ۹۰درصد) و زمان بهره‌برداری نیمه سال ۸۵ و تولید شربت میوه با قطعات میوه در بسته‌بندی کاپ با برآورد سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۴۵۵میلیون ریال، هزینه‌های انجام شده به مبلغ ۳۶۴میلیون ریال (پیشرفت کار ۷۵درصد) و زمان بهره‌برداری نیمه سال ۸۵ را در دست اقدام دارد. هیات مدیره «غشهد» تصمیم دارد سود قابل تقسیم سال مالی ۱۳۸۵ را بین صاحبان سهام ۱۵۰۰۰میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۱۲۰ ریال) به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. مطابق اطلاعات دریافتی از شرکت، کاهش مالیات پیش‌بینی شده برای سال مالی ۸۴ ناشی از معافیت‌های مالیاتی مربوط به افزایش سرمایه (موضوع ماده ۳ آیین‌نامه اجرایی ماده ۴ قانون تنظیم بخشی از مقررات تسهیل نوسازی صنایع کشور) و هزینه‌های انجام شده در طرح‌های توسعه و تکمیل در سال ۸۴ است. مطابق این ماده قانونی، افزایش سرمایه شرکت که طی چهار سال پس از تصویب این قانون مرداد ماه ۸۲ ثبت آن در اداره ثبت شرکت‌ها صورت پذیرفته و به موجب اسناد و مدارک، پرداخت آن احراز شد.