گروه بورس - شرکت شکر طی دوره ۹ ماه منتهی به پایان خرداد ماه امسال ۱۰۶درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را محقق کرد. براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «قشکر» درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه امسال با سرمایه ۲۸میلیارد ریال را با مبلغ ۶۱۱ ریال پیش‌بینی کرده بود که ۶۵۱ ریال آن را در دوره یاد شده محقق کرد.

هیات مدیره این شرکت در نظر دارد پیشنهاد تقسیم ۹۰درصد از سود خالص سال مالی ۸۵ را به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام دهد.

«قشکر» در دوره ۹ ماه مزبور مبلغ ۹۴میلیارد و ۶۹۱میلیون ریال درآمد کسب کرد. این رقم ۹۱درصد از پیش‌بینی فروش سالانه را محقق کرده است. این در حالی است که مبلغ پیش‌بینی فروش «قشکر» بالغ بر ۱۰۳میلیارد و ۷۹۹میلیون ریال است.

پیش‌بینی عملکرد «قشکر» برای سال مالی جاری در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب، فروش ۴۸درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۳۰درصد افزایش، سود عملیاتی ۵۲درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۳۸درصد افزایش نشان می‌دهد.

شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی جاری را در اسفند ماه سال ۸۴ مبلغ ۳۵۵ ریال و در خردادماه امسال مبلغ ۵۶۸ ریال (به بازار منعکس نشد) اعلام کرده بود که علت تعدیل را ناشی از افزایش درآمد تصفیه شکر خام و افزایش هزینه‌های شرکت اعلام کرده است. شرکت اعلام کرده است در شرف عقد قرارداد تصفیه ۱۰هزار تن شکر خام با شرکت بازرگانی دولتی ایران است که تاکنون ۲هزار تن آن حمل شده و مابقی هم در ظرف ماه جاری حمل خواهد شد که با توجه به این توضیحات پیش‌بینی می‌شود مبلغ ۴۷ ریال دیگر به درآمد هر سهم اضافه شود.