گروه بورس- به دنبال چاپ خبری در روز پنج‌شنبه، پنجم مردادماه درباره کاهش سود قابل تقسیم از سوی هیات‌مدیره شرکت پاکسان، این شرکت طی پاسخی اعلام کرد «در صورتی که به سوابق اطلاعات شرکت در رابطه با سال‌مالی منتهی به ۱۰/۱۰/۸۵ مراجعه کنید، ملاحظه خواهید کرد که هیچ‌گونه تغییری توسط هیات‌مدیره در تقسیم سود داده

نشده است.» گروه بورس- خبر مورد نظر شرکت پاکسان به‌طور دقیق از اطلاعیه شماره ۱۰۰۴۷/۶۰ به تاریخ دوم مردادماه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار دریافت و منتشر شده است.

ازاین‌رو پاسخ شرکت مزبور به خبر گروه بورس کاملا بی‌مورد است.

لذا در صورتی که به سوابق اطلاعات شرکت در اطلاعیه مورد اشاره مراجعه شود، ملاحظه خواهید کرد که عنوان شده است: «براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات‌مدیره تصمیم دارد سود قابل تقسیم سال‌مالی منتهی به ۱۰/۱۰/۸۵ بین صاحبان سهام را معادل ۸۱درصد (پس از کسر کسورات قانونی) به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. شرکت پیشنهاد تقسیم سود را در تاریخ ۱۰/۲/۸۵ معادل ۱۰۰درصد اعلام کرده بود. بنابراین ضروری است بورس تهران نسبت به ادعای شرکت پاکسان درباره تغییر نکردن پیشنهاد تقسیم سود یا اطلاعاتی که سرپرستی خود روی سایت گزارش کرده، به منظور تنویر افکار عمومی توضیح کاملی ارائه کند. گروه بورس هیچ‌ اجباری برای درج پاسخ شرکت مزبور نداشته و بهتر بود شرکت پاسخ خود را ابتدا به سایت ایران‌بورس ارسال می‌کرد.

جدای از این در آخرین اطلاعیه منتشره از سوی سازمان بورس اوراق بهادار تهران، در تاریخ ۱۵ مرداد ماه آمده است: «شرکت پاکسان همچنان پیشنهاد سود قابل تقسیم سال مالی منتهی به ۱۰ دی‌ماه امسال بین صاحبان سهام را معادل ۸۱درصد پس از کسر کسورات قانونی به مجمع عمومی عادی سالانه اعلام کرده است.

این شرکت توانست تا پایان دوره ۶ ماه منتهی به ۱۰ تیرماه امسال با تحقق ۲۰۶ریال سود به ازای هر سهم معادل ۴۳درصد از پیش‌بینی خود را پوشش دهد.

یادآوری می‌شود پاکسان درآمد هر سهم سال مالی منتهی به ۱۰ دی‌ماه امسال را با ۱۳۵میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۴۸۳ریال پیش‌بینی کرده است.»