گروه بورس - سیمان داراب تا پایان بهار امسال از فروش انواع محصولات خود 63میلیارد و 710میلیون ریال درآمد کسب کرد.

براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این مبلغ معادل ۱۷درصد از پیش‌بینی بوجه این شرکت را محقق کرده است و «ساراب» پیش‌بینی کرده است تا پایان امسال مبلغ ۳۷۲میلیارد و ۶۴۷میلیون ریال درآمد حاصل از فروش داشته باشد. سیمان داراب درآمد هر سهم امسال را با ۲۴۹میلیارد و ۶۰۶میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۵۱۲ ریال پیش‌بینی کرده است. این شرکت توانست تا پایان خردادماه امسال با تحقق ۴۴ ریال سود به ازای هر سهم معادل ۹درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را پوشش دهد.
پیش‌بینی عملکرد سیمان داراب برای سال مالی 85 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به‌ترتیب فروش 10درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 16درصد افزایش، سود عملیاتی 6درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 5درصد افزایش نشان می‌دهد. سازمان بورس اوراق بهادار اعلام کرده است که به‌رغم پیگیری‌های به عمل آمده، شرکت سیاست تقسیم سود سال 1385 را ارائه نکرده است.
سیمان داراب طرح افزایش ظرفیت به میزان ۲۰درصد ظرفیت اسمی با برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز به مبلغ ۳۰میلیارد و ۶۴۰میلیون ریال را در دست اجرا دارد که با توجه به پیشرفت، ۹۸درصد مراحل اجرایی طرح برآورد می‌شود در نیمه اول سال ۸۵ به بهره‌برداری برسد.

pic۱