گروه بورس - صنعتی دریایی ایران در نظر دارد سرمایه شرکت را طی امسال از مبلغ 940میلیارد ریال به مبلغ 2هزار میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش دهد.

براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، این شرکت درآمد هر سهم سال مالی منتهی به اسفند امسال را با ۹۴۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ یک هزار و ۱۷۲ ریال پیش‌بینی کرده است.
صدرا توانست تا پایان دوره سه ماه منتهی به خرداد ماه امسال با تحقق 259 ریال سود به ازای هر سهم معادل 22درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم را پوشش دهد.
پیش‌بینی عملکرد صدرا برای سال مالی ۸۵ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۶۷درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۷۵درصد افزایش، سود عملیاتی ۵۸درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۷۵درصد افزایش نشان می‌دهد که شرکت دلایل تغییرات را اعلام نکرده است.
بنابراین اطلاعات، شرکت پیشنهاد هیات مدیره را در خصوص تقسیم سود امسال اعلام نکرده است.
این در حالی است که صدرا در ۲۵ تیر ماه اعلام کرده بود که هیات مدیره این شرکت در نظر دارد تقسیم مبلغ ۸۰۰میلیارد ریال معادل ۸۵۱ ریال به ازای هر سهم را برای امسال به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
مطابق اطلاعات دریافتی، نرخ برابری منابع ارزی در پیش‌بینی عملکرد سال مالی 85 برای هر دلار و یورو به ترتیب معادل 9هزار و 100 ریال و 11هزار ریال محاسبه شده است.
طرح توسعه حوض خشک جزیره صدرا (با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۵۵۰میلیارد ریال، ۷۵درصد پیشرفت کار و تاریخ بهره‌برداری سال ۱۳۸۶) و طرح ساخت حوض خشک مجتمع دریای خزر و لایروبی حوضچه آرامش (با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۳۱۰میلیارد و ۳۷۳میلیون ریال، ۱۷درصد پیشرفت کار و تاریخ بهره‌برداری سال ۱۳۸۷) را در دست اجرا دارد که تاکنون مبلغ ۴۶۷میلیارد و ۶۵۲میلیون ریال در این رابطه سرمایه‌گذاری کرده است.
شرکت اعلام کرده است که تعدادی از پروژه‌های شرکت شامل سه فروند شناور افراماکس، دو فروند شناور خدماتی، یک فروند یدک‌کش 4800 اسب و سایر پروژه‌ها جمعا به مبلغ 2هزار و 784میلیارد و 703میلیون ریال درآمد در بودجه سالیانه شرکت لحاظ شده است، اما این پروژه‌ها تاکنون (سه ماهه نخست سال 1385) فعال نشده‌اند.

pic1