گروه بورس- چهارمین نمایشگاه تخصصی بورس، خصوصی‌سازی و بازار سرمایه امروز با حضور روسای‌ سازمان‌های بورس و اوراق بهادار و خصوصی‌سازی و مدیران عامل شرکت‌های بورس تهران و کالای ایران در محل دائمی ‌نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز می‌شود. مراسم افتتاح این نمایشگاه ساعت ۱۰ صبح امروز با سخنرانی رییس و اعضای هیات‌مدیره بورس و اوراق بهادار، دکتر غلامرضا حیدری کرد زنگنه رییس‌سازمان خصوصی‌سازی، دکتر علی رحمانی مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار و علی‌اکبر هاشمیان مدیر عامل شرکت بورس کالا آغاز می‌شود.

پس از این مراسم، دوازدهمین نشست دکتر علی صالح آبادی، رییس و سخنگوی‌سازمان بورس و اوراق بهادار، در سالن ۴۱ نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، همایش‌های قانون بازار اوراق بهادار و خصوصی‌سازی، اصل ۴۴ و عدالت اجتماعی نیز به ترتیب در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در حاشیه برگزاری این نمایشگاه برگزار می‌شود.

چهارمین نمایشگاه تخصصی بورس، خصوصی‌سازی و بازار سرمایه روز سه شنبه هفته آینده با معرفی برترین‌های بازار سرمایه به اتمام می‌رسد.

همچنین در طول برگزاری این نمایشگاه، کلاس‌های آموزشی سرمایه‌گذاری در بازار سهام همه روزه از ساعت ۱۰ صبح در غرفه شرکت بورس و اوراق بهادار به صورت رایگان دایر خواهد شد.

در این نمایشگاه بسیاری از شرکت‌های پذیرفته شده در بورس، شرکت‌های سهامی‌عام ثبت شده در‌ سازمان، شرکت‌های در حال پذیرش، شرکت‌های کارگزاری، شرکت‌های مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی، ‌سازمان بورس و اوراق ‌بهادار، شرکت‌های بورس و اوراق‌ بهادار تهران، بورس کالای ایران، ‌سازمان خصوصی‌سازی، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، حسابرسان معتمد بورس، شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، نهادهای مالی، بانک‌ها و بیمه‌ها و ... حضور دارند.

گزارش روز گذشته خبرنگار ما از محل برگزاری نمایشگاه حاکی است که مسوولان شرکت‌های حاضر در نمایشگاه در تکاپو و تلاش برای غرفه‌آرایی بودند، به طوری که نمایشگاه امسال در مقایسه با نمایشگاه سال گذشته تفاوت‌های چمشگیری را می‌توان ملاحظه کرد. بر پایه این گزارش، در این نمایشگاه شرکت‌های گروه خودروسازی سایپا، سرمایه‌گذاری‌های غدیر، شاهد، شرکت‌‌های ملی صنایع پتروشیمی، ملی صنایع مس، کنتورسازی، ساختمان اصفهان، مپنا، مبنا، چادرملو، بانک‌های ملت، تجارت، ملی، صنعت و معدن، بیمه‌های دانا، البرز و همچنین شرکت لیزینگ رایان سایپا نیز حضور دارند. افزون بر این در این نمایشگاه کارگزاری‌های ملت، حافظ، مشاوران سهام، خبرگان سهام، بانک‌ صنعت و معدن، نهایت‌‌نگر و سهم‌آشنا حضور دارند.

همچنین شرکت‌های مشاوره‌ای پارس تاجران، پارسیان اقتصاد، پارسیان تجارت، تجارت عصر نو، پارس پر‌تفولیو و رایان هم افزا نیز شرکت دارند. از سوی دیگر سازمان‌های دولتی نظیر سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت بورس تهران، سازمان خصوصی‌سازی، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، شرکت فن‌آوری بورس تهران، بورس کالا و دانشگاه تهران مشارکت نزدیک دارند.

جدای از این رسانه‌هایی نظیر سازمان خبری و اطلاع‌رسانی جامع نیوز، پایگاه اطلاعاتی بورس نیوز، روزنامه‌های اقتصاد پویا، سرمایه، جهان اقتصاد و در نهایت روزنامه دنیای اقتصاد (سالن ۴۱) هم در پوشش خبری اخبار نمایشگاه مشارکت فعال دارند. گفتنی است، این نمایشگاه در فضایی به مساحت ۳هزار و ۵۰۰ متر مربع از چهارم تا هفتم اسفند ماه امسال به مدت چهار روز دایر است.

غرفه‌های شرکت‌های حاضر در نمایشگاه در سالن‌های ۴۰ و ۴۱ مستقر است. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند طی این سه روز از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر به محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران مراجعه کنند.