ایسنا - در صورتی‌که چرخش نقدینگی و حجم عرضه در بازار سرمایه افزایش نیافته و سرمایه‌گذاران خارجی وارد بازار شوند، روند کنونی بازار سرمایه در سال آینده نیز ادامه می‌یابد. شاهین شایان آرانی، کارشناس بازار سرمایه عملکرد یکسان بازار سرمایه را مورد توجه قرار داد و گفت: به دلیل پایین بودن چرخش نقدینگی و نیز حجم معامله، کشش و توان کافی به منظور افزایش حجم عرضه توسط سازمان خصوصی‌سازی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با حجم فعلی بحران‌های مختلفی برای بازار سرمایه‌ ایجاد می‌شود به راه حل این موضوع اشاره کرد و گفت: باید اجازه داده شود که سرمایه‌گذاران خارجی به بازار سرمایه کشور وارد شده و در کنار آن جذابیت کافی برای سرمایه‌گذاران داخلی فراهم شود در غیر این صورت روند فعلی بازار سرمایه‌ نیز در سال آینده ادامه یافته و مشکلات بازار افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: باید مسوولان امر بتوانند سرمایه‌گذاران خارجی را برای خریداری سهم وارد کرده و سرمایه‌گذاران داخلی را که از بورس خارج شده‌اند، باز گردانند.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: برای ورود سرمایه‌گذاران باید قوانین و مقررات لازم وضع شده و قوانین مالیاتی منعطف برای سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد شود. همچنین باید کارگزاران داخلی و خارجی را مشترک کرده و اجازه دهیم که کارگزاران خارجی در کشور مجوز گرفته و به صورت مستقل فعالیت کنند که در نهایت از این طریق سرمایه‌گذاران خارجی وارد بازار می‌شوند.