ایرنا- مدیرعامل ایران خودرو از برگزاری نشست مجمع عمومی این شرکت در روز دوشنبه ششم اسفند ماه جاری برای تعیین رییس هیات مدیره خبر داد. منوچهر منطقی در مورد انتخاب وی به عنوان رییس هیات مدیره اظهار داشت: این موضوع بستگی به نظر اعضای مجمع عمومی شرکت دارد و باید منتظر تشکیل جلسه بمانیم.

وی در این خصوص که «انتخاب رییس هیات مدیره از اختیارات مجمع عمومی یا وزیر صنایع و معادن است»، اظهار داشت: در واقع مجمع تفویض اختیار می‌کند و انتخاب وی به عنوان رییس هیات مدیره که هم‌اکنون مدیرعامل شرکت ایران خودرو نیز هست، نیازمند ۷۵درصد آرای حاضران در نشست مجمع عمومی است.

مدیرعامل ایران خودرو در ادامه در پاسخ به این پرسش که اگر ۷۵درصد آرای مجمع عمومی به ایشان تعلق نگیرد، تکلیف رییس هیات مدیره شرکت ایران خودرو چه می‌شود، گفت: معمولا مجمع نسبت به نظر وزیر عنایت دارد.

منطقی افزود: موضوعی که مصلحت دیده شده بقیه هم باید کمک کنند، نمی‌توانیم رئوس نظام خود را تضعیف کنیم، ما در جایی هستیم که در حال رشد است و باید به صورت مکمل همدیگر عمل کنیم.

حدود یک ماه پیش وزیر صنایع و معادن در یک سخنرانی منوچهر منطقی را به عنوان رییس هیات مدیره شرکت ایران خودرو معرفی کرد، ولی از آنجایی که براساس قانون تجارت انتخاب رییس هیات مدیره از اختیارات مجامع عمومی شرکت‌ها می‌باشد، صدور حکم وی منوط به تشکیل جلسه مجموع عمومی ایران خودرو شد. مجموع عمومی شرکت ایران خودرو ۲ هفته قبل تشکیل شد، ولی در این نشست تصمیمی در مورد رییس هیات مدیره شرکت گرفته نشد و تصمیم‌گیری در این مورد به جلسه آتی مجمع موکول شد.

ارتقای کیفیت محصولات ایران خودرو

منطقی در خصوص ارتقای کیفیت محصولات ایران خودرو گفت: برنامه جامعی برای ارتقای محصولات شرکت داریم. در حال حاضر بهترین خودروی ما پژو ۲۰۶ است که در سطح استانداردهای جهانی تولید می‌شود و شرکت پژو مدرک کیفی آن را صادر می‌کند.