سنا - شرکت‌های سرمایه‌گذاری دارویی تامین و صدر تامین در آینده‌ای نزدیک در بورس پذیرفته می‌شوند.

مدیر پذیرش اوراق بهادار، ضمن بیان این خبر افزود: در جلسه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۹۲ هیات پذیرش با ورود شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تپیکو Tepico) به بورس اوراق بهادار تهران موافقت کرد. اسماعیل درگاهی با اشاره به اینکه شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین وابسته به شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) است خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری دارویی تامین با سرمایه دو هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال و با ۳۰ شرکت تابعه در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری حوزه دارویی، تحقیق و توسعه دارو و تولید مواد اولیه دارویی، داروهای انسانی و دامی، بازرگانی و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی فعالیت دارد.

درگاهی تاکید کرد: شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین پس از تحقق شروط مورد نظر هیات پذیرش و درج در فهرست نرخ‌های بورس، قابلیت عرضه در بورس خواهد داشت.

وی در خصوص پذیرش هلدینگ‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) گفت: پذیرش شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین با سرمایه ۲۳۰۰ میلیارد ریال که در زمینه صنعت کاشی و سرامیک و صنایع وابسته به آن و صنایع کانی‌های فلزی و غیرفلزی فعالیت دارد، با وصول تقاضای پذیرش رسمی و مدارک اولیه، در دستور کار قرار گرفته است.

پذیره‌نویسی «سینا دارو»

از طریق بورس

مدیر پذیرش شرکت بورس در ادامه گفت: شرکت لابراتوارهای سینا دارو در نظر دارد مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت به‌منظور تامین مالی بخشی ازمخارج طرح توسعه و بازسازی خطوط تولید را از طریق بورس اوراق بهادار پذیره‌نویسی کند.

اسماعیل درگاهی با اشاره به اینکه این اوراق از نیمه دوم خرداد در بورس عرضه می‌شود، افزود: این اوراق با ‌نام و با نرخ سود علی‌الحساب ۲۰ درصد بوده که هر سه ماه یکبار پرداخت خواهد شد.

این در حالی است که شرکت کارگزاری تامین سرمایه نوین به عنوان عامل عرضه و شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی به عنوان ضامن معرفی شده‌اند. به علاوه، شرکت تامین سرمایه سپهرنیز بازارگردان، متعهد پذیره‌نویسی و مشاور عرضه را بر عهده دارد. افزون بر این شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نیز به عنوان عامل پرداخت سود در این پذیره‌نویسی شناخته شده است.