گروه بورس جهانی- روز گذشته معامله‌گران نفت و طلا همگام با روند رو به رشد قیمت‌ها در بیشتر بورس‌های کالایی جهان شاهد افزایش نرخ این دو محصول بودند.

قیمت‌ها در بازار توکیو با نوسان همراه بود و قیمت طلا در هر دو سررسید با افزایش ۲ و ۱۵ دلاری مواجه شد. نقره برخلاف رشد طلا با نوسان اندکی روبه‌رو شد.
پلاتینیوم رشد 11 و 18 دلاری را تجربه کرد؛ اما معامله پالادیوم در یکی از سررسید قراردادها با رشد و در دیگری بدون تغییر نرخ همراه بود. به جز پلاستیک که با افت قیمت مواجه شد سایر محصولات پتروشیمی مورد دادوستد در بازار توکیو رشد قابل توجهی داشت؛ به طوری‌که معامله نفت خام ، نفت سفید و گازوئیل با رشد همراه شد.
قیمت‌ها در بورس کالایی شانگهای نیز بدین ترتیب بود که دادوستد طلا با نوسان قیمت اندکی روبه‌رو شد. از سویی معامله فلزات پایه همچون آلومینیوم نوسان داشت؛ اما مبادله مس و روی همگام با روند بازارهای جهانی با رشد محسوسی همراه بود.
دادوستد سیم مفتول تغییر نرخی را شاهد نبود اما میلگرد با نوسان روبه‌رو شد. همچنین قیمت پلاستیک طبیعی با افت قیمت و دادوستد نفت کوره رشد 13 و 29 دلاری را تجربه کرد. در بورس تجاری نیویورک معامله هر بشکه نفت خام با تکانه‌های مثبتی به 85 دلار و 89 دلار رسید.
همچنین بازار به تبع از رشد قیمت‌ها با افزایش قیمت پلاتینیوم و پالادیوم مواجه شد. در بورس کالایی نیویورک مبادله مس با افت قیمتی بسیار کمی روبه‌رو شد؛ اما طلا با رشد ۹ دلاری مواجه شد که به تبع از آن دادوستد نقره نیز با افزایش اندکی روبه‌رو شد.
در بورس شیکاگو دادوستد جو و پنبه رشد قیمت داشتند، اما معامله بیشتر محصولات مورد مبادله با افت قیمت مواجه شد.