مرکز خدمات فولاد ایران- بازار واردات ورق سرد در خاوردور به دلیل کاهش قیمت ورق برخی از کارخانه‌های آسیایی طی اوایل ماه جاری آرام است. ورق سرد فول هارد ضخامت ۳/۰ میلیمتر کارخانه‌ها در تایوان در حدود قیمت ۷۲۰ دلار هر تن سی اف آر معامله شده است. ورق سرد ضخامت ۴۵/۰ تا ۵/۰ میلیمتر نیز در قیمت ۷۵۰ دلار هر تن سی اف آر به فروش رفته است. اواخر ماه آگوست ورق سرد ضخامت یک میلیمتر در قیمت ۷۶۰ دلار هر تن سی اف آر معامله شده بود.

تجار ورق در خاور دور در تلاشند تا قیمت محصولات خود را بالا ببرند، اما پایین بودن قیمت پیشنهادی کارخانه‌ها در آسیا مانعی برای رشد قیمت‌ها است. در این میان کارخانه‌ها در ژاپن خواستار صادرات ورق سرد ضخامت یک میلیمتر در قیمت ۷۴۰ دلار هر تن سی اف آر می‌باشند.

کارخانه‌ها در چین به دنبال صادرات ورق سرد ضخامت ۸/۰ میلیمتر در قیمت۷۵۰ تا ۷۶۰ دلار هر تن سی اف آر هستند که در مقایسه با قیمت ۷۲۰ تا ۷۴۰ دلار هر تن سی اف آر طی اوایل ماه جاری افزایش یافته است. با نزدیک شدن به تعطیلات اخیر در چین، احتمال افزایش قیمت‌ها در بازار در آینده نزدیک ضعیف است.

پیش‌بینی می‌شود که کارخانه‌ها در تایوان قیمت محصولات خود را به دلیل جبران خسارات ناشی از سیل اخیر افزایش دهند. احتمالا قیمت پیشنهادی ورق فول هارد ضخامت ۳/۰ میلیمتر صادراتی در این کشور افزایش یافته و به ۷۹۰ دلار هر تن سی اف آر خواهد رسید. اگر چه سطح تقاضا در بازار بالا است، اما احتمال پذیرش رشد شدید قیمت‌ها پایین است.

بازار ورق سرد در ویتنام راکد است. قیمت پیشنهادی ورق سرد فول هارد ضخامت ۳/۰ میلیمتر صادراتی کارخانه‌ها در کره ۷۰۰ تا ۷۱۰ دلار هر تن سی اف آر و قیمت پیشنهادی همین محصول کارخانه‌ها در چین ۶۷۰ تا ۶۸۰ دلار هر تن سی اف آر است. کارخانه‌ها در تایوان نیز خواستار صادرات این محصول در قیمت ۷۱۵ دلار هر تن سی اف آر هستند. بازار ورق در خاور دور طی دو ماه گذشته راکد بود و قیمت‌ها ثابت. گزارش‌ها نشان می‌دهد که هنوز وارداتی در این منطقه انجام نشده است.