مرکز خدمات فولاد ایران- کارخانه‌های بزرگ تولید فولاد در چین طی هفته گذشته، قیمت درب کارخانه ورق خود را برای تحویل در ماه سپتامبر ۲۹ تا ۵۹ دلار در هر تن افزایش دادند؛ اما هنوز نگرانی‌هایی در جهت میزان تقاضا و مازاد ظرفیت در بازار این کشور وجود دارد. قیمت نقدی ورق گرم اواخر هفته گذشته به دلیل بالا بودن موجودی انبار تجار کاهش یافت و به ۶۱۶ دلار در هر تن همراه با ۱۷ درصد مالیات ارزش افزوده رسید. میلگرد نیز در این کشور در حدود قیمت ۵۷۴ تا ۵۸۱ دلار در هر تن همراه با مالیات ارزش افزوده معامله می‌شود. اگر چه احتمال کاهش قیمت‌ها در بازار ضعیف است، اما هنوز مشخص نیست که میزان تقاضا در ماه سپتامبر بالا خواهد بود یا نه؟

قیمت محصولات فولادی در بازار بورس شانگهای نیز طی هفته گذشته بسیار در نوسان بود. اوایل هفته گذشته، قیمت‌ها در این بورس با انتشار خبر رشد قیمت فولاد توسط کارخانه‌ها بالا رفت؛ اما سپس با نزدیک شدن به اواخر هفته قیمت‌ها مجددا کاهش یافت.

واردات فولاد در ویتنام به دلیل پایین بودن تقاضا و افزایش ارزش پول این کشور، بخصوص از چین کاهش یافته است. میزان واردات فولاد در هند نیز به دلیل بالا بودن قیمت پیشنهادی ورق گرم صادراتی حاوی برنز چینی‌ها کاهش یافته است.

انجمن آهن و فولاد چین اعلام کرده است که احتمال افزایش قیمت محصولات فولادی به دلیل مازاد ظرفیت در این کشور تا پایان سال جاری ضعیف است. ظرفیت روزانه تولید فولاد خام کارخانه‌ها در چین طی ۱۰ روز اول ماه آگوست رشدی ۵ درصدی را در مقایسه با اواخر ماه جولای تجربه کرده است.

قیمت سنگ‌آهن خلوص ۶۲ درصد وارداتی در چین هفته گذشته ۵/۰ درصد کاهش یافت و به ۱۴۷ دلار و ۵۰ سنت هر تن خشک سی اف آر بندر تیانجین رسید.