گروه بورس جهانی - طی معاملات روز گذشته در بورس‌های کالایی دنیا، نرخ طلا همپای فلزات و نفت و محصولات پتروشیمی رشد کرد. در این روز تنها نرخ محصولات کشاورزی کاهشی بود.

بر این اساس هر تن طلا در شانگهای برای ماه اکتبر با افزایش قیمت 267 یوآنی معامله شد. دربورس نیویورک برای ماه آگوست و سپتامبر نیز نرخ آن افزایش یافته و به ترتیب 1224 دلار و 2 سنت و 1224 دلار و 6 سنت معامله شد. قیمت طلا در بورس توکیو نیز برای اکتبر 5 ین و برای دسامبر 4 ین رشد کرد.
قیمت نقره در بورس توکیو ثابت بود، اما در بورس نیویورک نرخ آن افزایش داشت. قیمت نفت هم با وجود کاهش نرخ در بورس توکیو در بورس نایمکس نیویورک با افزایش همراه شد.
نرخ فلزات پایه در بورس شانگهای با رشد روبه‌رو شد و به ترتیب آلومینیوم 90 یوآن، مس 590 یوآن، روی 225 یوآن افزایش نرخ داشت. ضمن اینکه قیمت میلگرد نیز با 18 یوآن و مفتول مسی با 45 یوآن افزایش نرخ معامله شد. قیمت پلاستیک در این روز برای ماه آگوست 80 یوآن رشد پیدا کرد، در حالی که برای سپتامبر 20 یوآن ارزان شد. نرخ نفت کوره در بورس شانگهای با ثبت 29 یوآن افزایش نرخ، با قیمت 4 هزارو 380 یوآن معامله شد.
قیمت مس در بورس نیویورک هم افزایشی بود ضمن اینکه در بورس نایمکس نرخ پلاتینیوم و پالادیوم نیز رشد قیمت داشتند.
قیمت محصولات کشاورزی در روز مورد بررسی با ثبت افزایش نرخ در مورد ذرت و برنج روبه‌رو شد، اما قیمت‌ها در مورد دیگر کالاهای کشاورزی کاهشی بود، به طوری که سویا، روغن سویا، کنجاله سویا، گندم و جو همگی ارزان شدند.


توضیحات: آلومینیوم (پارتی‌های ۵ تنی)، طلا (شمش یک کیلوگرم)، مس
(5 تنی)، نفت کوره (10 تن)، میلگرد (10تن)، لاستیک طبیعی (5 تن)، سیم فلزی (10 تن)، روی (5 تن)


هر کیلو لیتر = هزار لیتر
هر کیلوگرم = هزار گرم(*قیمت بر اساس نرخ معامله قبلی است)


توضیحات: هر بوشل ذرت: ۴۰/۲۵ کیلوگرم، هر بوشل سویا: ۲۱۴/۲۷ کیلوگرم، هر بوشل گندم: ۲/۲۷ کیلوگرم، هر پوند: ۳۵۹۰/۴۵ کیلوگرم، هر گالن = ۷۸/۳ لیتر (*قیمت بر اساس نرخ معامله قبلی است)