گروه بورس جهانی - طی معاملات روز گذشته در بورس‌های کالایی قیمت طلا در بورس توکیو و شانگهای کاهش پیدا کرد، اما در بورس نیویورک نرخ آن افزایشی بود.

در این روز هر گرم طلا در بورس توکیو با 17 ین کاهش نرخ با قیمت سه هزار و 289 دلار برای تحویل آگوست معامله شد.
قیمت طلا در بورس شانگهای نیز با افت در معاملات سپتامبر روبه‌رو شد؛ به طوری که هر گرم از آن با نرخ ۲۶۰ یوآن معامله شد، اما همان‌طور که گفته شد در بورس نیویورک نرخ آن رشد کرد در نتیجه هر تن از آن در بورس کامکس با نرخ یک هزار و ۱۸۵ دلار و ۹ سنت برای ماه آگوست و یک هزار و ۱۸۶ دلار برای ماه سپتامبر معامله شد که به ترتیب ۵/۲ و ۶/۲ دلار رشد داشتند. نرخ فلزات پایه در بورس توکیو افزایشی بود؛ به طوری که هر تن فلزات با رشد قیمت روبه‌رو شد که البته در این مورد هم در بورس نیویورک نرخ مس جهت متفاوتی داشت و برخلاف دیگر بورس‌ها کاهشی بود.
در این روز در بورس شانگهای قیمت آلومینیوم 40 تا 60 یوآن، مس 220 تا 330 یوآن و روی 205 یوآن رشد کرد. قیمت آلومینیوم در بورس توکیو ثابت ماند، اما در بورس نیویورک قیمت مس کاهش نشان داد. قیمت نفت و محصولات نفتی هم نوسان متفاوتی داشت؛ به طوری که نرخ نفت سفید در بورس توکیو رشد کرد و نرخ نفت خام کاهش یافت. قیمت پلاستیک هم با کاهش روبه‌رو بود.
در حوزه معاملاتی محصولات کشاورزی نیز نرخ‌ها کاهشی بود؛ به طوری که در بورس شیکاگو تنها نرخ برنج رشد داشت. بر این اساس ذرت ۲/۰ دلار، سویا ۱۱/۰ دلار، روغن سویا ۱۳/۰ دلار و جو ۴/۰ دلار کاهش پیدا کرد.



توضیحات:
آلومینیوم (پارتی‌های 5 تنی)، طلا (شمش یک کیلوگرم)، مس (5 تنی)، نفت کوره (10 تن)، میلگرد (10تن)، لاستیک طبیعی (5 تن)، سیم فلزی (10 تن)، روی (5 تن)



هر کیلو لیتر = هزار لیتر
هر کیلوگرم = هزار گرم



توضیحات: هر بوشل ذرت: ۴۰/۲۵ کیلوگرم
هر بوشل سویا: 214/27 کیلوگرم، هر بوشل گندم: 2/27 کیلوگرم
هر پوند: ۳۵۹۰/۴۵ کیلوگرم
هر گالن = 78/3 لیتر
* قیمت بر اساس نرخ معامله قبلی است