آمریکا و اروپا نگران، آسیا سرگردان
گروه بورس جهانی - ارزش یورو و شاخص سهام در بازارهای آسیایی روز گذشته افزایش یافت، اما نگرانی‌ها نسبت به بن بست مالی در آمریکا و بحران مالی و بدهی یونان مانع از افزایش چشمگیر ارزش یورو و شاخص سهام شده است.

از طرفی نیز افزایش قیمت سهام شرکت‌های تکنولوژی در بازار آسیا موجب رشد شاخص های این منطقه شد، این در حالی است که نگرانی از انتخابات آینده چین موجب سقوط برخی از شاخص‌های این کشور شد.
به این ترتیب شاخص بورس هنگ کنگ با رشد 20/1 درصدی مواجه شد و اس اند پی آسیا 20/0 درصد مثبت شد، در حالی که نیکی ژاپن 04/0 درصد افزایش داشت. این درحالی است که شاخص شانگهای چین با سقوط 1/0 درصدی همراه شد و کاسپی کره جنوبی 03/0 درصد صعودی شد. همچنین شرکت سونی با رشد 1/1 درصدی، پاناسونیک با 7/0 درصد افزایش ارزش سهام ، شارپ با 2/7 درصد رشد قیمت سهام، سامسونگ 1/0 درصد افزایش ارزش سهام را در بر داشت و سهام ال جی 4/4 درصد مثبت شد.
از سوی دیگر بازار اروپا کمی نسبت به شوک یونان آرام‌تر شده، اما بازارها هنوز هم با افت شاخص‌ها روبه‌رو است. در این بازار، فوتسی لندن با افت ۵۳/۰ درصدی همراه بود، داکس آلمان با همان نزول قیمت روزگذشته به معاملات ادامه داد و کک فرانسه ۵/۰ درصد کاهش داشت.
در بازارهای آمریکا نیز نگرانی از اصلاحات جدید قانون مالیات (پرتگاه مالی) در این کشور طی چند ماه آتی موجب شد سهامداران کمتر به معاملات بازار سهام روی آورند، به طوری که در این بازار، داوجونز با کاهش 46/0 درصدی همراه شد و نزدک با افت 70/0 درصدی روبه‌رو شد و اس اند پی سقوط 40/0 درصدی را تجربه کرد.